Mainos
Mainos

Asiantuntijalta hurja väite: Näin sinun kuuluisi oikeasti syödä aamulla, jos haluat laihtua ja polttaa rasvaa

Haluatko päästä jouluherkuttelun jälkeen jälleen kuntoon? Siinä tapauksessa, kiinnitä huomiota aamupalaasi! Asiantuntijan mukaan proteiinipitoinen aamupala on avain tehokkaaseen rasvanpolttoon. 

Yleisesti tunnettu fakta on se, että vatsalihakset tehdään keittiössä. Vaikka kuluttaisit aikaasi tuntitolkulla salilla, toivomasi kunto voi jäädä saavuttamatta, jos ruokavaliosi on retuperällä.

Olympiatason urheilijoita valmentaneen Charles Poliquin mukaan aamupala on ateria, johon kannattaa todella kiinnittää huomiota. Aivan ensimmäiseksi mies kannustaa unohtamaan perinteiset aamupalatuotteet ja kiinnittämään huomiota proteiinin määrään.

Poliquin mukaan parhaimmat startin aamuusi saat nauttimalla lihaa ja kourallisen pähkinöitä.

Rasva palaa ja keskittymiskyky kasvaa

Miehen mukaan tämä rasvanpolttoaamiainen ei ainoastaan auta sinua laihtumaan, vaan se antaa myös energiaa ja keskittymiskykyä päivään. Lihasta ja pähkinöistä koostuva aamupala nostaa elimistösi dopamiini- ja asetyylikoliinitasoja, jotka auttavat sinua pysymään vireänä.

Kun vaihdat hiilihydraattipitoiset aamupalatuotteet proteiinipitoisiin lihoihin ja pähkinöihin, myös verensokerisi pysyy paremmin tasaisena, mikä puolestaan auttaa hillitsemään mielitekoja.

Sen lisäksi, että proteiini auttaa lihaksia kasvamaan ja rasvavarastoja pienenemään, pähkinöiden sisältämät rasvahapot auttavat tutkitusti elimistöä polttamaan enemmän kaloreita.

Asiantuntijan mukaan vähärasvaisen lihan, kuten broilerin ja lampaan, kumppaniksi sopivat parhaiten cashew-, macadam- ja hasselpähkinät sekä mantelit.

Lähde: Dailystar

Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja