Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Lifestyle
Makuja-sivujen kansikuva
Makuja
Etusivu
Ruokauutiset
Reseptit
Reseptihaku
Halpa vs. kallis
Koko Suomi leipoo

Alkoholilaki vaikutti: Lonkeron myynti laski rajusti Alkossa!

2:52Ravintoloissa voi juoda aamuviiteen
Julkaistu 13.03.2018 16:15

MTV LIFESTYLE

Alkon helmikuun kokonaismyynti laski reilut seitsemän prosenttia edellisvuoteen verrattuna, Alko kertoo tiedotteessaan.

Yllä olevalla videolla lisää alkoholilain muutoksesta.

Alkoholilain muutos vaikutti Alkon toimintaympäristöön alkuvuodesta 2018. Long drinkien ja vahvempien oluiden myynti mahdollistui Alkon ohella yli 5 300 myyntipisteessä. Lakimuutos näkyy Alkon myynnissä selvästi viime vuoteen verrattuna.

Long drink -juomien myynti laski Alkon mukaan helmikuussa 43 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Oluiden myynti laski puolestaan 28 prosenttia ja siidereiden 18 prosenttia.

Koko litramyynti laski helmikuussa 7,8 prosenttia ja tammikuussa myynti laski 7,5 prosenttia. Yhtiö huomauttaa kuitenkin, että tammi- ja helmikuun perusteella on vielä varhaista arvioida koko vuoden myyntiä.

Tuoteryhmistä roseeviinien ja joidenkin viskiryhmien myynti kasvoi vuoden takaiseen verrattuna. Glögin myynti oli 15 prosenttia edellisvuotta vilkkaampaa, mihin kylmä ja kirpakka talvisää luultavasti vaikutti.

Lähde: Alko

Lisää aiheesta:

Alkon myynti laski vuoden takaisestaKaikkien juomien myynti laski Alkossa helmikuussa – yksi selkeä syyTammikuu oli viime vuotta tipattomampi – yhden tuotteen myynti sukelsi AlkossaAlko hyötyi koronarajoituksista – myynti kasvoi huimastiUusi alkoholilaki mylläsi suomalaisten suosimien juomien myyntiä – kokonaiskulutus kasvoi prosentinMyynnin vapauttamisen seuraus: Myynti Alkoissa romahti – lonkerossa pudotusta lähes 40 prosenttia
JuomatMakuja

Tuoreimmat aiheesta

Juomat
  • Eilen12:32
    Alko

    Alko kokeili K18-energiajuomien myyntiä – näin siinä kävi

  • Eilen07:43
    Halpa vs. kallis

    Testasimme kauppojen halvimmat merkit: Mikä omenamehuista on paras?

  • 13.9.09:44
    Ruokakauppa

    Energiajuomia myydään pikkulapsillekin – Normalin maajohtaja: "Suositus ei ole myyntikielto"

  • 9.9.09:55
    Viinit

    Samppanja olikin halpaa viiniä hiilihapotettuna – viinintekijä narahti miljoonahuijauksesta

  • 8.9.09:49
    Alkoholi

    Alkoholin vaikuttajamarkkinointia ei ollakaan kieltämässä