Yli 7 000 HUSin potilasta sai turhan tekstiviestin – syynä arvostellun Apotti-järjestelmän sisällä tapahtunut "inhimillinen virhe"

Miten käy jo valmiiksi pitkien hoitojonojen, kun Apotti-potilastietojärjestelmä otetaan laajempaan käyttöön? 10:18
Video: Miten käy jo valmiiksi pitkien hoitojonojen, kun Apotti-potilastietojärjestelmä otetaan laajempaan käyttöön?

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) potilaille on lähtenyt turhia tekstiviestejä, kertoo sairaanhoitopiiri tiedotteessa.

HUS kertoo muistutusviestejä lähteneen yli 7 000 henkilölle eilen aamulla tapahtuneen virheen vuoksi.

Virhe liittyy potilastietojärjestelmä Apotin lokakuun lopussa tapahtuvaa käyttöönottoa edeltävään ajanvaraustietojen automaattiseen siirtoon vanhasta Uranus-järjestelmästä.

Tiedotteen mukaan Apotti-yrityksen sisällä tapahtuneen inhimillisen virheen vuoksi järjestelmä lähetti ajanvarauksia koskevan muistutusviestin potilaille tiedonsiirron yhteydessä.

HUS kertoo pahoittelevansa tapahtunutta.

Apotista on käyty viime aikoina paljon julkista keskustelua ja muun muassa sairaanhoitajat ovat arvostelleet järjestelmää.

Lue lisää: 

Lue myös:

    Uusimmat