Marko Pulli halusi auttaa vähävaraisia joulun kunniaksi. Kampanjan tavoite oli kerätä 2 000 euroa, mutta lopputulos oli kymmenkertainen.
Marko Pulli halusi auttaa vähävaraisia joulun kunniaksi. Mies pyysi jaloon tempaukseensa apua Facebookissa. Tapahtui joulun ihme: jo marraskuussa julkaistusta päivityksestä tuli hitti.
Pullin tavoite oli kerätä 2 000 euroa, mutta lopputulos oli kymmenkertainen. Aiheesta uutisoi Yle.
Jos päivitys ei näy, katso se täällä.
– Ihmiset alkoivat jakaa sitä ihan hulluna ja haastaa kavereitaan mukaan. 2 000 euron tavoite täyttyi parissa tunnissa. Homma karkasi hyvällä tavalla käsistä, ja lopulta rahaa oli koossa 20 000 euroa. En olisi ikinä uskonut, että tämä menee näin, Pulli kertoo Ylelle.
Pulli kirjasi lahjoittamaan lupautuneiden nimet ja summat Excel-taulukoihin ja julkaisi tiedot myös Facebookissa. Hän halusi, että toiminta on läpinäkyvää.
Yksityishenkilöt lahjoittivat yleensä kymppejä, yritykset noin satasen. Suurin yksittäinen summa oli 600 euroa.
