Yle: Kaasuasemien riesana yllättäen juuri kaasuautoilijat – ”Aika idiootti saa olla”

Ajo-opettaja kuvasi Mersu-kuskin vaarallisen lautakuorman Jyväskylässä 0:31

Kaasuautojen suosion kasvaminen näkyy tankkausasemilla myös negatiivisessa mielessä, uutisoi Yle.

Pääkuvan video

Ajo-opettaja kuvasi Mersu-kuskin vaarallisen lautakuorman Jyväskylässä

Kaasuautoja on ensirekisteröity alkuvuoden aikana jo lähes 450, kun koko viime vuonna niitä rekisteröitiin 64. Kaasuautojen yleistymisen myötä meno on vilkastunut myös tankkausasemilla, mutta se ei ole pelkästään hyvä asia.

Yle kertoo eilisessä uutisessaan, että esimerkiksi Porissa oli hajamielinen kaasuautoilija onnistunut rikkomaan jakajan. Kaasupistooli oli edelleen autossa kiinni, kun kuljettaja päätti lähteä liikkeelle. Seurauksena koko tankkausasema oli pois käytöstä viiden päivän ajan.

– Ikävä kyllä tämä on aika tuttu tilanne. Näitä sattuu kerran pari kuukaudessa jossain päin Suomea, Gasumin biokaasuliiketoiminnan tuotantojohtaja Ari Suomilammi totesi Ylen haastattelussa.

Kun Suomessa on noin 5 000 kaasukäyttöistä autoa, ja esimerkiksi energiayhtiö Gasumilla vain 28 tankkausasemaa koko Suomessa, on yhdenkin aseman hajoamisella ikäviä vaikutuksia kaasuautoilijoille.

Ylen haastattelema Lotta Holopainen kertoo ajaneensa kaasuautolla 1,5 vuoden ajan. Häneltä ei juuri ymmärrystä heru tankkausasemia huolimattomuudellaan rikkoville autoilijoille.

– Suoraan sanottuna aika idiootti saa olla, jos unohtaa irrottaa letkun, Holopainen totesi Ylelle.

Tavoitteena on saada vähintään 50 000 kaasukäyttöistä autoa maamme teille vuoteen 2030 mennessä. Bioenergia ry kertoo tiedotteessaan pitävänsä tavoitetta uskottavana, mikäli uusien autojen myyntitahti pysyy samana kuin alkuvuonna.

Lue myös:

    Uusimmat