"Yksikään mainoksen malleista ei ole isokokoinen" – pluskokoisten oma brändi somemyrskyn kohteena

Osa asiakkaista on pettynyt siihen, ettei isokokoisia vaatteita myyvä ketju valinnut mainokseensa suurempaa kokoa edustavaa mallia.

Pluskokoisille suunnattu Simply Be -brändi valitsi mainokseensa malleja, jotka eivät miellyttäneet asiakkaita. Pluskokoisia vaatteita esitteli kolme naista, jotka olivat asiakkaiden mukaan ”täysin normaalikokoisia”, kertoo Daily Mail.

Kampanjan sloganiksi oli valittu ”me olemme kurvit”.

Jos kuva ei näy, katso se täällä.

Ketju myy vaatteita kokohaarukassa 40–60; kurvikampanjassa esiintyy kaksi koon 42 mallia ja yksi koon 46 malli. Osa asiakkaista on pettynyt siihen, ettei ketju valinnut mallia myymänsä kokoluokan yläpäästä.

Instagramissa käyttäjät kommentoivat kuvan oheen esimerkiksi "Olisipa minullakin litteä vatsa, kuten näillä pluskokoisilla naisilla" ja "Kurveja? Vain takamuksen ja lantion kohdalla, missä ovat isot mahat ja isot käsivarret? Ette edusta ihmisiä, joille myytte".

Yksi kommentoija kertoi olevansa kyllästynyt siihen, että brändi väittää olevansa pluskokoinen, mutta mainoksissa esiintyy "pieniä tyttöjä". 

"Onko Simply Be tehnyt jonkun virheen? "Me olemme kurvit", vaikka yksikään mainoksen malleista ei ole isokokoinen, vain normaalikokoinen?" Jos tviitti ei näy, katso se täällä.

"He ovat ikään kuin etääntyneet hyvin kauas siitä, kuka heidän asiakkaansa on. Rakastin tätä brändiä, mutta nyt se vain ärsyttää."
"Viimeisin kampanja, 'me olemme kurvit' tai mikä se onkaan, on malliesimerkki siitä, että otetaan ohjenuoraksi 'kehopositiivisuus', jota ei todellisuudessa ymmärretä." 
Jos tviitti ei näy, katso se täällä.

Aiemmin samantapaisia kommentteja satoi vaateketju Zaralle heidän tuoreen kampanjansa vuoksi. Vaateketjun mainoksessa kaksi hoikkaa tyttöä poseeraa farkuissa samalla, kun mainoslause hehkuttaa ”rakasta kurvejasi”

Simply Be -yrityksen kampanja on kuitenkin saanut myös paljon kiitosta sanomastaan. Simply Be -yrityksen edustaja kertoi Huffington Post -lehdelle, että kampanja haluaa huomioida kaikenlaiset vartalomallit. Hän myös huomautti, että aiemmassa kampanjassa on nähty myös kokoa 50 oleva malli. 

Brändi kertoi Instagramissa, ettei se pidä kurveja trendi-ilmiönä tai pelkkänä ylimääräisenä lisänä muotimaailmassa, vaan ne ovat "kaiken toiminnan sydän".

***


Lue myös:

    Uusimmat