Kansainvälinen Autoliitto FIA tiukentaa valvontaansa moottorisäätöjen suhteen. Epäilyksenä on, että tallit yrittävät tuottaa pakokaasuilla aerodynaamista etua.
FIA:n tekninen pomo, entinen Ferrarin pääsuunnittelija, Nikolas Tombazis lähetti talleille kirjeen, jossa hän teki selväksi, että moottoriasetuksia ja pakokaasuvirtoja suitsitaan entistä tarkemmin tämän viikon Bakun GP:stä lähtien.
Ylälaidan videolla Bakun viime vuoden osakilpailun huippuhetket. Ja niitähän riitti.
Pakokaasun käyttäminen takasiiven virtausten auttamiseksi on ollut puheenaihe jo talvitesteistä lähtien. Tuolloin silmät kiinnittyivät Renault-autojen pakoputkien suuntaamiseen. Lisäksi Sebastian Vettelin ratista bongattu kolmas "kytkin" on herättänyt epäilyksiä siitä, että Ferrari yrittäisi myös käyttää pakokaasuja hyödykseen.
LUE MYÖS: Mitä tekee Vettelin ratin mystinen lisävipu? Tässä valistuneita arvioita
