Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Volkswagen yllätti Frankfurtissa, Suomen verottaja repii hiuksiaan

Julkaistu 15.09.2015 00:27
Toimittajan kuva

Vesa Eskola

toimitus@teknavi.fi

Se tiedettiin, että VW esittelee tänään VW-illassa uuden Tiguanin. GTE-version vilauttaminen tuli sen sijaan yllätyksenä, ja taputuksista päätellen yllätys oli isolle toimittajajoukolle mieluinen.

Tiguan GTE:n voimalinja on sama kuin Golf GTE:ssä ja Passat GTE:ssä. Tiguanissa tehoa on 218 hevosvoimaa, ja se muodostuu 1,4-litraisen bensaturbon ja pienen DSG-vaihteiston kanssa naitetun sähkömottorin yhteistyönä. Voima välitetään tien pintaan kuusiportaisen kaksoiskytkinautomaatin välityksellä.

Lattian alle taka-akselille sijoitetut 13 kilowattitunnin akut mahdollistavat teoriassa noin 50 kilometrin toimintamatkan pelkällä sähköllä, ja sähköllä voidaan ajaa aina 130 km/h nopeuteen asti. Apua sähköiseen matkantekoon tuovat myös auton katolle sijoitetut aurinkopaneelit.

Kuljettaja voi valita ajotavan esiohjelmien avulla. Auton voi pakottaa kulkemaan pelkällä sähköllä, akkua voi ladata ajon aikana polttomoottorin avulla tai käyttöön saa heti kaiken tehon urheilullisempaa etenemistä varten. Tällöin Tiguan GTE liikahtaa satasen vauhtiin reilussa kahdeksassa sekunnissa.

Toimintamatkaa GTE-Tiguanille luvataan yli 900 kilometriä, ja CO2-päästölukema on vain 42 g/km. Keskikulutuksena tämä tarkoittaa 1,9 litraa sadalla kilometrillä. Suomen verottaja repii taas hiuksiaan.

Virallisesti GTE on vielä konsepti, eikä Volkswagen ole vielä ilmoittanut sille tarkkaa myynnin aloituksen ajankohtaa, mutta auto on niin valmiin näköinen, että tuotanto alkanee hyvin pian. Ensimmäisten autojen voi veikata ehtivän Suomeen ensi kesäksi.

Lue ensimmäiset tiedot uudesta Tiguanista.

Lisää aiheesta:

Fordin hybridissä bensakone syöttää virtaa sähkömoottorille ja akulle – uutuus Suomeen keväälläRenaultin sähköpakulle riittää kysyntää myös Suomessa – ”Myytäisiin enemmän kuin saadaan”Täyssähköinen kansanauto: e-Golf kulkee jopa 300 kilometriä yhdellä latauksellaViralliset kuvat: Kia julkaisi hybridiuutuutensaSkoda esittelee Genevessä hybriditekniikkaaAudi mukaan hybridimaasturien kilpailuun
VolkswagenAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Volkswagen
  • 22.10.15:23
    Autot

    Volkswagen keskeyttää VW Golf -mallin tuotannon

  • 24.8.15:15
    Raha

    Maksaisitko kuukausimaksua lisätehosta? Volkswagenilta uusi tilauspalvelu

  • 26.5.16:23
    Yritykset ja brändit

    Volkswagenin johtajille tuomioita päästömanipulaatiosta

  • 1.1.08:33
    Kuluttajariidat

    Mies latasi sähköautoaan Helsinki-Vantaan parkkihallissa 2,5 tuntia – lasku liki 300 euroa

  • 20.12.202421:01
    Autot

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki