Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Verkkokauppa.comin tulos tippui kolmanneksen

1:43Hintakilpailu kodinkonekaupassa on koventunut
Julkaistu 05.08.2016 19:02

MTV UUTISET

Elektroniikka-alan myynti on piristynyt viime vuodesta, mutta alalla käydään nyt kovaa hintakisaa. Kilpailu markkinaosuuksista kiristyi keväällä, kun Expert lanseerasi näyttävästi uuden Power-ketjunsa.

Pari vuotta sitten pörssiin listautuneen Verkkokauppa.comin liikevoitto kutistui huhti-kesäkuussa liki kolmanneksen eli noin miljoonaan euroon.

Yhtiö kuitenkin uskoo, että se pärjää hintakisassa.

– Hintakilpailu on koventunut, mutta meillä on alhaisimmat kiinteät kulut, mikä mahdollistaa sen että pitkällä juoksulla pystymme myymään tuotteet halvemmalla kun muut, Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä sanoo MTV Uutisille.

Matala kulurakenne perustuu siihen, että yhtiöllä on vain kolme kivijalkakauppaa - eikä kymmeniä myymälöitä eri puolella Suomea. Kokonaan kivijalkamyymälöistä ei ole kuitenkaan tarkoitus luopua.

– Asiakkaat myös tykkää noutaa näitä verkon ostoksia - ja osalta tavaran toimittajia me saadaan paremmat ehdot kun meillä on edes muutama myymälä.

Käytännössä ihmiset ovat oppineet hakemaan verkosta edullista hintaa, joko tuotteista tai palveluista.

– Yleensä selvitän minkälaisia tuotteita on tarjolla ja sitten etsin sille halvimman hinnan. Tavara on ihan samaa joka paikassa ja hinnan perusteella sitten valitaan, asiakas Tero Kivistö kommentoi.

Lisää aiheesta:

Ruoan verkkokauppa on poikkeusajan suurin voittaja suomalaisella verkkokauppakentällä – hurja kasvu ei ole jäämässä vain hetken huumaksiKorona-aikana verkkokauppa on menestynyt - Verkkokauppa.com kertoo liikevaihtonsa kasvaneen alkuvuonnaIkea suunnittelee myynnin laajentamista verkkokauppoihin – tavaraa myyntiin Amazoniin ja Alibabaan?Vain pieni osa ruokakaupasta käy netin kautta – kasvuprosentit kuitenkin koviaRuoka ostetaan yhä mieluummin kaupasta – nettiostosten määrä vähäinenSuomeen saapuu uusi elektroniikkajätti – lupailee halpoja hintoja
Talous

Tuoreimmat aiheesta

Talous
  • Eilen16:54
    Aktia Pankki

    Näin tiuhaan Aktia on vaihtanut johtajiaan – Haglund lähti jo ennen kuin aloitti

  • Eilen14:19
    Huijaukset

    Varo! Sijoitushuijausten määrä on kasvanut merkittävästi

  • Eilen14:15
    Mitä ihmettä?

    Ruotsalaismiehen luottokortti lakkasi toimimasta – syy yllätti virkailijatkin

  • Eilen13:44
    Sää

    Kesän äärimmäisille säille laskettiin järisyttävä hintalappu

  • Eilen13:05
    Yrityskaupat

    Olvi ostaa Värskan