Mainos

UM: Some-kampanjalla oikeaa tietoa oikeaan paikkaan

Ulkoministeriö pyrkii vähentämään Suomeen tulevien irakilaisten määrää sosiaalisen median avulla.

Ministeriö on ostanut Facebookilta mainostilaa arabiankieliselle tiedotteelle, jossa kerrotaan Suomen tiukentuneista turvapaikkakäytännöistä.

Ajankohtaisviestinnän yksikön päällikkö Vesa Häkkinen kertoo Seitsemän Uutisissa, että ministeriö välittää yksinkertaisesti maahanmuuttoviraston tuoreen tiedotteen omia kanaviaan pitkin.

Häkkisen mukaan sosiaalinen media tavoittaa, mutta on myös täynnä huhuja.

– Tällä on oikeastaan yksi ainoa tarkoitus. Että oikeaa viranomaistietoa menee oikeaan paikkaan, Häkkinen sanoo.

Myös Suomen edustustoja ja lähetystöjä sekä paikalla olevia suomalaisia kirjeenvaihtajia voidaan Häkkisen mukaan käyttää apuna.

– Some on uusi juttu ja me käytämme tässä nyt sitä. Viime kesänä Albaniaan suunnattiin pienimuotoista tiedottamista. Somea ei käytetty, mutta tiedotteita ja paikallista mediaa kyllä. 

Suomen viranomaiset muuttivat Irakin turvallisuusarviota tämän viikon alussa.

Käytännössä aiempaa harvempi irakilainen on jatkossa oikeutettu turvapaikkaan Suomesta.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.