Uhka vai mahdollisuus? Alle 13-vuotiaille kehitettiin oma ”Instagram”

Leluvalmistaja Lego lanseerasi uuden sosiaalisen median palvelunsa, joka on tarkoitettu alle 13-vuotiaille käyttäjille.

Suosituimpien sosiaalisen median palveluiden ikärajat estävät tilien luomisen alaikäisiltä. Esimerkiksi kuvienjakosovellus Instagramissa ikäraja on 13 vuotta. Nyt Lego on kehittänyt oman sosiaalisen median sovelluksen, joka sopii alle 13-vuotiaille lapsille. Sovellus on nimeltään Lego Life.

Ulkoasultaan ja toiminnaltaan Lego Life muistuttaa eniten Instagramia. Sovelluksessa jaetaan kuvia legopalikoilla rakennetuista luomuksista, mutta lasten kommentointia on rajoitettu. Kuviin voi nimittäin kommentoida ainoastaan lego-aiheisilla emojeilla tai tarroilla.

Vaikka sovellus on suunniteltu lapsille, voivat sitä käyttää myös vanhemmatkin. Sovelluksen käyttö ei vaadi henkilökohtaisia tietoja, kuten esimerkiksi profiilikuvaa. Leluvalmistajan mukaan sovelluksen käyttöä valvotaan tarkasti ja erityisesti julkaistuja kuvia filtteröidään tarkoin.

Lego aikoo kehittää sovellusta tulevaisuudessa siten, että sovellus kokoaisi alleen pelejä, ohjeita ja muita palveluita.

 

Lähde: BBC

***


Lue myös:

    Uusimmat