22.9.2014. Lahrin lentokenttä Saksassa. Suuta kuivaa. Olemme tekemässä Markku Alénin kanssa ohjelmamme uutta nopeusennätystä. Kuinka paljon päälle kolmensadan yllämmekään? Kiitoradalla on pituutta 2,4 kilometriä.
 – Oletko valmis? kysyy maestro kuin tansseihin lähtiessään.
 Ehdin saada suustani ulos vasta ilmaa, kun raketti ampaisee kohti suoran päätä. Ensimmäiset viisi sekuntia ovat tyrmääviä. Ehdin vasta tapailla huiman superautomme nimeä, kun Markku osuu tarkasti jarrupaikkaansa. 340 kilometriä tunnissa. Teknavin uusi nopeusennätys.
 Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Roadster. Olen mykistynyt.
 
 – On tää huima laitos. Jo ylipäätänsä se, että päästiin ajamaan tätä, on jo kova juttu, hihkui Alén vieressäni.
 – Hornetissa on varmaan kundeilla sama fiilis, kun se kiihtyy. Kyllä tämä oli kahden miljoonan euron arvoinen kokemus, nauroi Markku ja viittasi Veyronin hulppeaan hintaan.
 Minua hämmensi eniten turvallisuuden tunne. Ensimmäisen viiden sekunnin jälkeen koin motorisen orgasmin. Reilussa kahdessasadassa vauhtia ei edes aistinut. 250 km/h ja Markku tarinoi kuin kaupunkiajossa. 300 km/h ja huomasin Markun keskittyvän ensi kertaa ajamiseen. 340 km/h ja ihmettelin mitä tapahtui.
 – Näillä tehoilla, kun neljä turboa syöttää, niin neliveto luo turvallisuuden tunnetta, Markku kommentoi.
 – Mieti, kun saataisiin Bugatti jäälle. Siinä on seuraava unelmamme, Alén lisäsi, ennenkuin ehdin kokemustani edes nieleskellä.
 
 Testiautomme teki säväyksen värityksellään. Ainoa laatuaan olleen keltaisen ja militarinvihreän sekoitus ei ollut kuitenkaan miellyttänyt autosta alkukaupan tehneen pariskunnan rouvaa. Miljonäärin mielitietyn toimesta Bugatti oli palautettu tehtaalle uutta maalipintaa odottamaan.
 – Tulipahan samalla poltettua karstatkin autosta, Markku huomautti.
 – Kyllä tämän testipäivän päätteeksi putket kiiltää.
 Lahrin lentokentän reipas päällikkö lisäsi heti Alénin kommentin perään.
 – Jos sai Bugatti ensikyytinsä tv-kameroiden edessä, niin olette myös ensimmäinen tv-ryhmä maailmassa, joka testailee tällä kentällä autoja.
  


