Turbomoottoreita ja nelipyöräohjaus – Porsche 911 Carreran kasvojenkohotus

Porsche 911 on ollut maailman eniten myyty urheiluauto jo vuosikymmenten ajan.

Uudet Porsche 911 Carrera -mallit tulevat Suomessa markkinoille joulukuussa. Ensimmäistä kertaa suosikkiauto on saatavissa ainoastaan turbomoottorilla varustettuna.

Kolmelitraisesta turbosta saadaan Porschen mukaan 20 hevosvoimaa enemmän kuin vanhasta moottorista. 370- ja 420-hevosvoimaisista versioista jälkimmäinen on varattu Carrera S -malliin. Kulutus on pienentynyt 12 prosentilla, ja molemmat moottorit kuluttavatkin satasella reilusti alle kahdeksan litraa polttoainetta.

Nelipyöräohjaus lisävarusteena

911 Carrera S -malliin lisävarusteena saatava takapyörien aktiiviohjaus on tuttu 911 Turbo- ja 911 GT3 -malleista. Se parantaa kaarreajo-ominaisuuksia sekä ajovakautta ja helpottaa ohjausliikkeitä ahtaissa paikoissa, sillä kääntösäde on puoli metriä entistä pienempi.

Vakiovarusteluun kuuluva uudistettu alusta madaltaa ajokorkeutta 10 millimetrillä. Takavanteita on suurennettu kaikissa malleissa puolella tuumalla.

Tekniikassa löytyy

911 Carreran ulkonäköä on hiottu uudistuksen yhteydessä hillitysti. Uutuuksia ovat muun muassa suojuksettomat ovenkahvojen syvennykset, uusiksi muotoiltu takaluukku pystysuuntaisine säleikköineen sekä uudet takavalot, joissa on tunnusomaiset neliosaiset jarruvalot.

Vakiovarusteena kaikissa 911 Carrera -malleissa on seitsentuumaisella kosketusnäytöllä ja ääniohjauksella varustettu viihdejärjestelmä, johon voi syöttää tietoja myös käsinkirjoituksella. Integroitu Google Earth ja reaaliaikaiset liikennetiedot helpottavat navigointia. Järjestelmä tukee myös Applen CarPlay-toimintoa.

Mukautuva vakionopeudensäädin sekä kaistanvaihtoavustin ovat lisävarusteita ja aktiivista turvallisuutta on parannettu.

Lähde: Porsche

Lue myös:

    Uusimmat