Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Trulli julistaa: Tämä oli aika-ajojen loppu

Jarno Trulli
Jarno Trulli
Julkaistu 10.05.2011 22:47(Päivitetty 10.05.2011 23:12)

Aika-ajojen erikoismies Jarno Trulli katsoo Turkin GP:n aloittaneen uudenlaisen ajanjakson formula ykkösissä.

Aika-ajojen merkitys on vähentynyt dramaattisesti tällä kaudella, kun Pirellin nopeasti kuluvat renkaat ovat nostaneet onnistuneen varikkotaktiikan ratkaisevaan asemaan.

- Kuten kaikissa asioissa elämässä on vuoden 2011 muutoksilla hyvät ja huonot puolensa, Trulli toteaa Repubblica-lehden kolumnissaan.

- Hyvät puolet ovat jännittävämmät ja näyttävämmät kisat, joista yleisö näyttää pitävän. Huonot puolet ovat se, että grand prix't ovat hieman huonommin ymmärrettävissä ja, Istanbulista lähtien, minä kutsun tilannetta "aika-ajojen lopuksi", Trulli sanoo.

Paalupaikkamies Sebastian Vettel nousi pois autostaan kesken Turkin GP:n aika-ajojen, vaikka hänellä olisi ollut vielä mahdollisuus yhteen nopeaan kierrokseen. Ferrarin Felipe Massa puolestaan jäi suosiolla ilman kierrosaikaa päätösosiolla, jotta säästi renkaitaan.

- Näimme ensimmäistä kertaa tällä kaudella, että selviydyttyään aika-ajon päätösosiolle kuljettajat ja tallit, sen sijaan että yrittäisivät napata paalupaikan pois toisilta, tekivät mieluummin laskelmiaan ja olivat tyytyväisiä. Kärkikaverit tekivät kierrosajan ja lopettivat sen jälkeen. Muut, ne jotka yleensä piristävät taistelua, tekivät yhden yrityksen ja lopettivat ensimmäisen virheen jälkeen, Trulli toteaa.

Trulli ei kuitenkaan halua omalla suullaan tuomita sääntömuutoksia.

- Jotkut ovat sitä mieltä, että toimiva kaava on pilattu. Minä en halua sanoa niin. Minä vain havainnoin, että säännöt ovat nämä ja kuljettajien pitää sopeutua niihin.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Patrik Laineesta huolestuttava paljastusJude Bellingham ratkaisi jättiläisten kohtaamisen – Chelsea teki historiaa Mestarien liigassaHarry Kanelta mieletön temppu – tähän edes Ronaldo ja Messi eivät ole pystyneetEU sopuun uusista Venäjä-pakotteista, myös Yhdysvallat lätkäisi isot pakotteetKriisi-Liverpoolilta kammoalku Mestarien liigassa – sitten alkoi paukkuaNaton Rutte vähätteli Trumpin ja Zelenskyin kiistoja