Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

TM: Volkswagenin ratkaisu turvavöiden korjaamiseksi ei kestä jarrutusta

10:41Näin käytät turvakaukaloa oikein ja varmistat lapsesi turvallisuuden
Julkaistu 24.06.2018 17:58

MTV LIFESTYLE

Volkswagen-konsernin autojen väärin suunnitellut turvavyöt oli tarkoitus korjata nippusiteillä, ja viranomaisten hyväksynnällä yli 400 000 autoa on kutsuttu korjattavaksi. Jatkotesti kuitenkin osoittaa, ettei korjausmenetelmä toimi, TM uutisoi verkkosivuillaan.

Pääkuvan video

Näin käytät turvakaukaloa oikein ja varmistat lapsesi turvallisuuden

Tekniikan Maailma oli uutisoinut toukokuussa autovertailussaan, että testin väistökokeessa oli paljastunut ongelmia VW-konsernin pikkuautojen takaturvavöissä. Ne olivat auenneet kesken ajon ja autoja oli lopulta takaisinkutsuttu turvavöiden korjaukseen. TM uutisoi nyt, että jatkotesti paljasti korjauksen riittämättömäksi.

Valmistajan suunnittelema ja viranomaisten hyväksymä korjaus oli tehty liittämällä turvavöiden lukkokappaleiden vyöt nippusiteillä yhteen. Tekniikan Maailma kirjoittaa, että nippuside hajoaa ensimmäisessä kovassa jarrutuksessa.

TM kokeili korjauksen toimivuutta ajamalla korjatulla Seat Aronalla väistökokeen viiden hengen kuormalla. Reunapaikan turvavyö ei enää auennut.

Jarrutuksessa korjaukseen käytetty nippuside oli kuitenkin napsahtanut hajalle. Sen jälkeen väistöliikkeissä vyö aukesi jälleen samalla tavalla kuin alun perin. Korjauksen teho on siis erittäin kyseenalainen, Tekniikan Maailma kirjoittaa.

Vielä toistaiseksi on epäselvää, mitä jatkotoimenpiteitä korjauksen epäonnistumisesta seuraa. TM arvelee, että todennäköisesti VW joutuu keksimään paremman korjaustoimenpiteen, ja jo korjatut autot pitää kutsua takaisin uudelleen.

Tekniikan Maailma kirjoittaa toivovansa, että seuraava korjaus on jotain kehittyneempää kuin yhden nippusiteen sijasta kaksi nippusidettä.

Lisää aiheesta:

Fordin suunnittelijat mokasivat, ja nyt hurja määrä autoja on kutsuttava takaisinToyota myöntää törmäystestihuijauksenVolkswagenilla turvavyöongelma myös USA:ssa: Kuljettajan turvavyö repesi kahdessa törmäystestissäTekniikan Maailma paljasti vakavan suunnitteluvirheen – yli 400 000 Volkswagenia ja Seatia kutsutaan korjaukseenVW:n maahantuoja: Älä käytä näiden mallien keskimmäistä takaistuinta – takaisinkutsu tulossaTekniikan Maailma löysi VW-konsernin autoista hengenvaarallisen suunnitteluvirheen – valmistajalta vahvistus
VolkswagenAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Volkswagen
  • 22.10.15:23
    Autot

    Volkswagen keskeyttää VW Golf -mallin tuotannon

  • 24.8.15:15
    Raha

    Maksaisitko kuukausimaksua lisätehosta? Volkswagenilta uusi tilauspalvelu

  • 26.5.16:23
    Yritykset ja brändit

    Volkswagenin johtajille tuomioita päästömanipulaatiosta

  • 1.1.08:33
    Kuluttajariidat

    Mies latasi sähköautoaan Helsinki-Vantaan parkkihallissa 2,5 tuntia – lasku liki 300 euroa

  • 20.12.202421:01
    Autot

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki