Lipputoimisto Ticketmaster on joutunut tietomurron kohteeksi. Osa asiakkaiden henkilö- ja maksutiedoista on saattanut joutua tuntemattoman kolmannen osapuolen haltuun.
Video: Kuulutko tietomurtojen riskiryhmään?
Tietomurto havaittiin Ticketmasterin Britannian toimistolla lauantaina 23. kesäkuuta. Silloin huomattiin, että Ticketmasterin käyttämässä kolmannen osapuolen sovellustoimittajassa, Ibenta Technologiesin asiakasjärjestelmässä on haittaohjelma, joka mahdollisti tietojen vuotamisen.
Ticketmaster kertoo, että osa asiakkaiden henkilö- ja maksutiedoista on saattanut joutua tuntemattoman kolmannen osapuolen haltuun Inbenta-järjestelmän kautta.
Tietomurto koskee alle viittä prosenttia sen maailmanlaajuisesta asiakastietokannasta.
Yhteyttä asianomaisiin
Ticketmaster on ottanut yhteyttä asiakkaisiin, joita tietomurto on saattanut koskea. Myös monet suomalaiset ovat saaneet tänään aamupäivällä sähköpostia, jossa kerrotaan, ettei tietojen väärinkäytöstä ole vielä näyttöä, mutta asiasta ilmoitetaan varatoimenpiteenä.
Tietomurto saattaa koskea asiakkaita, jotka ovat ostaneet tai yrittäneet ostaa lippuja Iso-Britanniassa helmikuun 2017 ja kesäkuun 23. päivä 2018 välisenä aikana sekä suomalaisia ja muita kansainvälisiä asiakkaita, jotka ovat ostaneet tai yrittäneet ostaa lippuja syyskuun 2017 ja kesäkuun 23. 2018 välisenä aikana.