Sähköautoistaan tunnetun Teslan mukaan Suomen tiestö yhdistettynä auton suorituskykyyn on myrkkyä maalipinnalle. Kuluttajan mukaan valmistajan tulee kantaa vastuunsa.
Kuluttaja osti uuden Tesla Model 3 Long Range -mallisen auton maaliskuussa 2019 ja maksoi siitä vajaat 73 000 euroa. Tesla antoi autolle tavanomaisen neljän vuoden tai 80 000 kilometrin takuun.
Kun autolla oli ajettu 3 000 kilometriä, huomasi kuluttaja, että auton helmat, kaaret ja ovet olivat molemmilta puolilta autoa kuluneet pohjamaalille. Solid Black -sävyisen mustan auton pohjamaali pilkisti myös ovien sisäpuolelta ja saranoiden kohdilta.
Kuluttaja oli jo auton luovutuksen yhteydessä havainnut maalipinnassa naarmuja sekä muita jälkiä ja etupuskurin maalauksessa roskia. Lisäksi takaluukku oli tehtaalla asennettu hieman väärään asentoon, mikä kulutti maalipintaa luukkua suljettaessa. Takaluukku oli sittemmin kohdistettu uudelleen, mutta maalivaurion korjaus ei ollut onnistunut toivotulla tavalla.