Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tehdäänkö Skodasta Dacian kilpailija premiumia riisumalla? "Voisi keskittyä Itä-Euroopan markkinoille"

0:47Skoda toi myyntiin panssari-SuperbinSkoda toi myyntiin panssaroidun Superbin.
Julkaistu 01.10.2019 11:45

MTV UUTISET – KAUPPALEHTI

Volkswagen-konserni haluaa terävöittää brändiensä identiteettiä ja erottaa ne toisistaan nykyistä selvemmin.

Volkswagen-konserni harkitsee profiloivansa Škodan entistä selkeämmin Itä-Euroopan markkinoille suunnatuksi edulliseksi automerkiksi, missä se kilpailisi samoista asiakkaista kuin esimerkiksi Hyundai, Kia ja Dacia.

– Haluamme selkeyttää tuotteidemme brändi-identiteettejä, sanoo Volkswagen-konsernin tuotestrategiasta vastaava Michael Jost Automobilwochelle.

– Skoda voisi keskittyä entistä enemmän Itä-Euroopan markkinoille ja asiakkaisiin, jotka haluavat autoltaan etenkin funktionaalisuutta, Jost sanoo.

Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että Skoda valmistaisi jatkossa enimmäksen kohtuuhintaisia automalleja ja riisuisi autoistaan premiumvarusteita.

Mietinnässä on myös konsernin espanjalaismerkin Seatin imagon kirkastaminen. Seatin halutaan vetoavan ostajien tunteisiin samalla tavalla kuin Fiat Chryslerin valmistaman Alfa Romeon. Tämän ajatuksen esitti aikoinaan jo hiljattain edesmennyt Ferdinand Piëch.

Myös Volkswagen-brändin autojen imagoa muokataan tarvittaessa uudelleen niin, etteivät VW, Seat ja Skoda muistuttaisi liikaa toisiaan ja kilpailisi samoista asiakkaista.

Lue myös: Luulitko Bemareita ja Mersuja rahasammoiksi? Älä luule enää! Suomessakin suosittu halpismerkki jättää ne tylysti varjoonsa

Lisää aiheesta:

Mitä tapahtuu Volkkareille, Seateille ja Skodille? Muutoksia luvassa: "Olemme tuhlanneet liikaa aikaa siihen, että..."Saksalaisjätti luopuu valtaosasta bensa- ja dieselautojaan – haluaa takoa enemmän rahaaOnko Volkkari kateellinen ”halpismerkkinsä” menestyksestä?Jenkeissä suosittu laatuautobrändi tähyilee Eurooppaan – leivotaanko hittimallista farmari rapakon tälle puolelle?Onko tässä tulevien Skoda-mallien hintakatto? "Jos kolme tai neljä brändiä kilpailee samoista ostajista..."Autovalmistaja tylynä: Katumaastureissa ei ole yhtään mitään siistiä – heitti ilkeän kommentin Volkswagenista
AutotSkodaVolkswagenSeatLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • 14:15
    Renkaanvaihto

    Yksi päivä herätti renkaanvaihtajat: "Hyvinkin kovaa tahtia on sen jälkeen vaihdettu"

  • 13:13
    Autoteollisuus

    Patriasta Valmet Automotiven pelastus? Aiesopimus panssariajoneuvojen tekemisestä

  • 08:34
    Liikenne

    Ministeri: Uusien kuskien promilleraja alas

  • Eilen14:11
    Toyota

    Toyota kutsuu Suomessa yli 1 250 autoa tarkastukseen

  • Eilen08:45
    Takaisinvedot

    Traficom varoittaa: Poista tämä turvaistuin käytöstä välittömästi!