Tätä laatikkoautoa ei Suomessa tulla näkemään – luksus-Lexuksen etusäleikkö voi järkyttää herkimpiä

Lexus haki tiettyä värisävyä 15 vuoden ajan 1:55
Lexus kehitti sinisen värin, joka on sinisempi kuin yksikään sininen aiemmin.

Aasian-markkinoille suunnattu Lexus LM on Toyotan premium-brändin ensimmäinen tila-auto. Se on auto, jonka omistaja ei välttämättä koskaan istahda ratin taakse.

Laatikkomaiset paketti- ja tila-auton risteytykset ovat varsin yleisiä Kiinassa ja Japanissa sekä muualla Aasiassa. Nyt myös Toyotan luksusbrändi Lexus on esitellyt oman näkemyksensä MPV-segmentin autosta.

Shanghain autonäyttelyssä esitelty Lexus LM on valmistajan ensimmäinen tila-auto. Se pyrkii jättämään hajurakoa Toyotan Alphardiin ja Vellfireen sekä muihin Aasian-markkinoiden tila-autoihin ennen kaikkea ylellisyydellään.

Maailman väkirikkaimmassa kaupungissa tänään paljastettu LM on kaikkein hulppeimmalla konfiguraatiolla nelipaikkainen, mikä tarkoittaa valtaisen hienoja oltavia takapenkkiläisille.

Ohjaamon ja matkustamon välissä on sähköisesti nouseva ja laskeva lasiseinä, jonka ansiosta takapenkillä matkustavien liikemiesten keskustelut eivät kantaudu ratin takana istuvan rahvaan korviin.

Sohvamaisiksi kuvaillut istuimet ovat luonnollisesti ilmastoidut ja niistä löytyy hierontatoiminto.

Matkustajien ilona on myös televisio sekä jääkaappi, joiden antimista kelpaa nautiskella autonkuljettajan navigoidessa esimerkiksi 26 miljoonan asukkaan Shanghain liikenteessä.

Tämän segmentin autoille tyypillisesti tarjolla on isoja koneita. LM 350:n konepellin alta löytyy 3,5-litrainen bensakone, ja LM 300h:n 2,5-litraisen bensanelosen kaverina on sähkömoottori.

Alla oleva esittelyvideo ei jätä epäselväksi, istuuko auton todennäköinen ostaja takapenkillä vai ratin takana.

Lähde: Lexus

Lue myös:

    Uusimmat