Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Taloussanomat: Kansa ei luovu keskioluestaan – kaupan 10 myydystä tölkistä 9 on yhä samaa tavaraa

Vahvempaa nelosolutta on voinut ostaa ruokakaupoista tammikuun alusta asti.
Vahvempaa nelosolutta on voinut ostaa ruokakaupoista tammikuun alusta asti. All Over Press
Julkaistu 05.02.2018 18:18

MTV UUTISET

Suomalainen suosii ruokakaupassa edelleen kolmosolutta.

Alkoholilain uudistuksen myötä kauppoihin saatiin alkuvuodesta vahvemmat nelosoluet. Taloussanomien haastattelemien ruokakauppojen edustajien mukaan nelosoluen myynti on lähtenyt käyntiin odotetulla tavalla.

Keskon tavarakaupan johtaja Harri Hovin mukaan 10 myydystä tölkistä 9 on kolmosolutta ja yksi nelosolutta.

– Nelosoluen myynti on ensimmäisten viikkojen jälkeen vakaalla ja maltillisella tasolla kuten odotimme. Mistään ryntäyksestä ei voi puhua, mutta mielenkiintoa se on herättänyt, Hovi sanoo Taloussanomille.

Myös Lidlissä suuntaus on ollut samankaltainen.

– Merkittävää kulutuksen siirtymää kolmosesta neloseen ei ole havaittavissa, mutta tuotemäärän kasvu uusilla juomilla jatkossa voi muuttaa kulutusta jonkin verran, Lidlin Suomen kaupallinen johtaja Timo Hansio kertoo Taloussanomissa.

S-ryhmän valikoimajohtaja Antti Oksa kertoo Taloussanomissa, että asiakkaita kiinnostaa erityisesti kotimaisten pienpanimoiden erikoisoluet.

– Nelosoluen osuus oli tammikuussa 5,5 prosenttia oluiden myyntivolyymista. Oluiden myynti kasvoi litroissa mitattuna tammikuussa 1,8 prosenttia viime vuodesta.

2:06"Kauppojen olutmyynti vapaaksi"

Lisää aiheesta:

Alkoholijuomien myynti jatkaa laskuaan – vahvempien vapautus ei lisännyt kulutustaEdelleen jopa 90 prosenttia myynneistä – Suomen suosituimman oluen menekki ei hiipunutkaan5,5-prosenttisten lonkeroiden myynti romahti Alkossa – Kasvua vain kahdessa tuoteryhmässä: "Keveys ja raikkaus suosittua"Lonkeroiden myynti liki tuplautui, nelosoluen menekki vaisua – MTV-kysely paljastaa myös yllätyksen: "Iso ilmiö" "Osa vahvemmista tuotteista on jo päässyt loppumaan" – Kaupat odottavat täydennystä 5,5-prosenttisista juomistaOlutrekoilla jättioperaatio, 5000 kauppaa odottaa nelosoluttaan uudenvuodenpäiväksi – Lidlin Sipponen ei usko ostoryntäykseen
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 21:16
    Kotimaa

    Huolestuttava ilmiö leviää Kaustisen kirjastossa

  • 20:42
    Räjähdykset

    Turvallisuusasiantuntija Joroisten räjähdyksestä: Olisi voinut käydä paljon pahemmin

  • 19:22
    Politiikka

    Valtio pohtii Veikkauksen listaamista pörssiin: "On pyörinyt nimenä mukana"

  • 19:03
    Sää

    Markus Mäntykannas kommentoi kylmää käännettä: Suomi jakautuu kahtia

  • 14:18
    Sää

    Harmautta et pääse pakoon: Joonas Koskela kertoo, miten sateinen syyssää koettelee Suomea