Mainos

Tällaista ei ole ennen nähty! Kolmetuntinen slow tv -lähetys hypermarketin kassahihnalta

Sub toteuttaa yhteistyössä Prisman kanssa poikkeuksellisen slow tv -lähetyksen juhannusyönä.

Hihna 247 -lähetys käynnistyy Prisman Facebook-sivulla juhannusaattona kello 16 ja Subin kolmetuntinen suora tv-lähetys starttaa aattoiltana kello 23.30. Lähetys toteutetaan ilman mainoskatkoja.

Tapahtuman näyttämönä on Helsingin Kannelmäessä sijaitsevan Prisma Kaaren kassan kassahihna, ja tarkalleen ottaen se kohta hihnaa, johon asiakkaat asettavat ostoksensa ennen kuin kassahenkilö skannaa niistä viivakoodit. Asiakkaita lähetyksessä ei tunnistettavasti näytetä.

Hihna 247 on hidasta televisiota tyylipuhtaimmillaan. Tuotantoyhtiö Source vie kameransa Prisma Kaareen ja kuvaa siellä kassahihnan toimintaa yhteensä 12 tunnin ajan.

– Pohjimmiltaan tässä on kyse mielenrauhasta ja yhteisestä kokemuksesta, sanoo Subin kanavapäällikkö Lauri Ogawa.

– Kassahihna rytmittyy rauhoittavan jännittäväksi. Näemme hihnan liikkuvan ja pysähtyvän. Toisaalta asiakkaiden valinnat tuovat tähän mukaan kihelmöivän elementin: mitä kaupasta ostetaan juhannusyönä? Tässä syntyy kulttuuriteko, Ogawa iloitsee.

Ohjelmatoteutus tapahtuu kiinteällä, vain osittain etäoperoitavalla kameralla. Mitä kuvassa näkyy on kassahenkilön vastuulla. Näin kassahenkilö ikään kuin ohjaa ja tuottaa tv-striimiä kassahihnaa liikuttamalla, samalla kun veloittaa ostokset ja tekee asiakaspalvelua.

– Sub on nostanut vuosien varrella erilaisia talentteja koko kansan tietoisuuteen ja luonut useita poikkeuksellisia menestystarinoita. Tässä tempauksessa syntyy uusi tarina, jossa Prisman kassa pääsee toteuttamaan itseään Suomen kolmanneksi suurimman tv-kanavan liveohjelman ohjaajana, Ogawa vielä jatkaa.

Myös SOK näkee ohjelmakonseptissa potentiaalia.

– Olemme varautuneet siihen, että hituritv-konseptimme valjastetaan jatkossa myös muuhun käyttöön kaupparyhmässä, toteaa SOK:n johtaja Anne Sassi-Leivonen.

Katsojat voivat osallistua lähetyksen keskusteluvirtaan Prisman Facebook-sivulla.

- Mitä suomalaiset ostavat yöllä? Nyt sitä pääsevät todistamaan kaikki, toki asiakkaiden yksityisyyttä varjellen, sanoo Prisma Kaaren johtaja Ilkka Riiali. 

Lue myös:

    Uusimmat