Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Taksimatkojen ongelmista voi saada hyvityksiä – "Tärkeää, että kuluttajat käyttävät oikeuksiaan"

0:54Taksilupahakemuksia odotettua enemmän
Julkaistu 05.07.2018 10:07(Päivitetty 05.07.2018 11:14)

MTV UUTISET – STT

Taksimatkaan liittyvistä ongelmista kannattaa aina ilmoittaa ensin taksikeskukseen tai -yritykseen, muistuttaa Kilpailu- ja kuluttajavirasto. Jos asia ei selviä reklamaatiolla, apua saa kuluttajaneuvonnasta.

Kelan tai kunnan maksamien kyytien ongelmista kannattaa olla yhteydessä niihin. 

Video: Maanantaisessa uutisjutssa kerrotaan, että uusia taksilupahakemuksia on tullut paljon.

Taksimatkat saattavat poiketa alun perin sovitusta. Taksi voi esimerkiksi jättää tulematta tai matka on kalliimpi kuin mitä on luvattu.

– Taksimarkkinoiden muuttuminen liikennepalvelulain voimaantulon myötä vaikuttaa varmasti taksimatkustajan arkeen. Uusiin käytäntöihin kannattaakin tutustua etukäteen, jotta taksin käyttö olisi mahdollisimman sujuvaa myös jatkossa, Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin osastopäällikkö Kimmo Pylväs sanoo tiedotteessa.

Trafi: virhe hyvitettävä ensisijaisesti hinnanalennuksella

Viraston lakimiehen Jukka Kaakkolan mukaan on tärkeää, että virhetilanteessa kuluttajat käyttävät oikeuksiaan.

– Kuljettajalta kannattaa pyytää kuitti, koska se helpottaa ongelman selvittämistä, Kaakkola sanoo.

Viraston tiedotteen mukaan virhe tulee hyvittää ensisijaisesti hinnanalennuksella, joka vastaa virheen merkitystä. Lisäksi virheen aiheuttamista kustannuksista, kuten puhelinkuluista, voi vaatia vahingonkorvausta. 

Lisää aiheesta:

Taksiyrityksen edustaja sanoo suorat sanat: "Villeillä takseilla törkeää ryöstöhinnoittelua"Taksiyrittäjät vaativat valvontaa – "Huijaaminen heijastuu koko toimialaan"Kuluttajan asema on heikentynyt taksiliikenteessäTakseissa tapahtuu tänään isoja muutoksia – tämä kaikki tulee tietää, Taksiliitolta vinkki hinnoittelustaViikonlopun taksiratsia puhuttaa: Ratin takaa löytyi jopa etsintäkuulutettuja – "Kyllä kuluttaja saa olla tarkkana joka käänteessä"Pikkujoulukansaa varoitetaan jonoista, ylilyönneistä sekä onnenonkijoista taksiliikenteessä – kuusi vinkkiä, joilla säästyt ikäviltä yllätyksiltä: "Entistä enemmän on jätetty asiakkaan vastuulle"
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 13:10
    Lemmikit

    Annikki-kana on kuollut: "Olen niin vihainen ja järkyttynyt"

  • 12:43
    Linnut

    Suomessa havaittiin viikonloppuna yli miljoona lintua

  • 12:39
    Sää

    Sääkartoilla pilkottaa pakkasta – tämä syyslomien säästä tiedetään nyt

  • 10:26
    Rajavartiolaitos

    Mies yritti päästä Suomesta Venäjälle – sai sakon

  • 08:31
    Terveydenhuolto

    Suomessa tuhlataan satoja miljoonia euroja turhaan hoitoon – moni jää vaille apua