Jari Huttusella oli jalka tukevasti rallin MM-sarjan porttien sisäpuolella kaudella 2018, mutta sittemmin Kiuruvedeltä kotoisin olevasta kuljettajasta on tullut satunnainen vierailija MM-erikoiskokeilla.
Marcus Grönholmin manageroima Huttunen lähti rakentamaan kansainvälistä ralliuraa neljä vuotta sitten. Kausi 2016 kului Saksan Opel Rallye -cupissa, jonka mestaruuden hän otti kauden päätteeksi.
Kaudella 2017 Huttunen kilpaili rallin EM-sarjan junioriluokassa, josta hän pokkasi lopulta kakkossijan. Lisäksi hän kävi voittamassa Suomen MM-rallissa WRC2-luokan, vaikka hänellä ei ollut juurikaan kokemusta nelivetoisista R5-luokituksen autoista.
Huttunen oli antanut kovat näytöt, ja Hyundai oli iskenyt silmänsä suomalaiskuljettajaan. Huttunen oli yksi kahdeksasta kuljettajasta, joka pääsi finaalivaiheeseen tavoittelemaan Hyundailta R5-kalustoa rallin MM-sarjaan kaudeksi 2018. Kilpakumppaneina oli kovia nimiä, kuten Kalle Rovanperä, Gus Greensmith ja Pierre-Louis Loubet.
Syyskuussa 2017 Hyundain WRC-tiimi tiedotti, että se on pestannut Huttusen kehitysohjelmaansa kaudeksi 2018. Huttusen ralliura näytti etenevän hyvää vauhtia kohti lajin huippua.
Huttunen ajoi vuonna 2018 seitsemän MM-rallia Hyundai i20 R5 -autolla, ja parhaaksi tulokseksi jäi WRC2-luokan kakkostila Suomen osakilpailusta. Kiuruvetinen oli aiemmin näyttänyt lupaavaa vauhtia, joten tulokset olivat odotettua vaisumpia. Mutta suurin syy heikkoihin tuloksiin löytyi Hyundain R5-autosta, joka ei pärjännyt Skodan ja M-Sport Fordin kalustolle.

