Stockmannin uudistuneessa kanta-asiakasohjelmassa parhaalle tasolle pääseminen vaatii 25 000 pistettä – siis esimerkiksi 25 000 euron käyttämistä. Asiakkaan "tasosta" kertova kangaskassi on herättänyt ihmettelyä sosiaalisessa mediassa.
Stockmannin uusi kanta-asiakasohjelma herättää vahvoja tunteita. Uudistetussa kanta-asiakasohjelmassa kuohuntaa on herättänyt erityisesti niin sanottu kangaskassipolitiikka.
Se, miten paljon asiakas ostaa, vaikuttaa hänen tasoonsa kanta-asiakasohjelmassa. Ostamalla yhdellä eurolla asiakas saa yhden pisteen; pisteitä kertyy myös esimerkiksi uutiskirjeen tilaamisesta.
Mitä korkeammalla tasolla on, sitä parempia etuja saa. Marmai kuvasikin artikkelissaan uutta kanta-asiakasohjelmaa "pelinomaiseksi".
25 000 euron kangaskassi
Kanta-asiakasohjelman tueksi Stockmann on lanseerannut kangaskassit, jotka kertovat, millä tasolla asiakas on. Ensimmäisen, mustan kassin saa kolmostasolla, jolle pääsy vaatii 3000 pistettä. Nelostason kassi on vihreä ja vitostason sininen.