Pippa Laukka kertoo nolosta hetkestä kauppareissulla ja pohtii suomalaisen asiakaspalvelun tasoa: "Liian usein Suomessa hyväksytään, että huono palvelu on ok"

Pippa Laukka pohtii somepostauksessaan, onko koronan kurittamilla kivijalkakaupoilla varaa takkuilevaan asiakaspalveluun.

Muun muassa Olet mitä syöt -ohjelmasta tuttu hyvinvointilääkäri Pippa Laukka kertoi Instagram-tilillään, ettei hänen hiljattainen ostosreissunsa mennyt täysin putkeen. Itsepalvelukassan kautta poistuessa varashälyttimet pärähtivät nimittäin soimaan, kun hän osti siivousvälineitä.

– Miten noloa, ajattelin ja tunsin kun puna levisi korviin saakka, Laukka kertaa.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen tästä.

Itsepalvelukassoja valvonut työntekijä tuli sanomaan Laukalle, että tämän täytyisi näyttää laukkunsa sisältö. Hetken kaivelun jälkeen myyjä hoksasi lattialuutussa olevan hälyttimen.

– Ei pahoittelua, vaan tympeä toteamus: "Ainiin, näissä on tämä häly". Okei myönnetään, tässä vaiheessa vahva äititaustani tuli esille ja aloin opastamaan: "Mitä unohtui?". Sain kuin sainkin kaivettua pahoittelun, Laukka kertoo.

Laukka toteaa tilanteen olleen nolo hänelle itselleen, mutta vielä enemmän kaupalle, jossa hän asioi.

– Liian usein Suomessa hyväksytään, että huono palvelu on ok. Se, että ostopäätös on tehty, ei tarkoita, että myyntityö on tehty vaan palvelulla varmistetaan, että asiakas palaa uudestaan ostoksille, hän kirjoittaa.

Postauksensa lopussa Laukka kysyi seuraajiltaan, missä nämä ovat saaneet odotukset ylittävää asiakaspalvelua. Moni Laukan seuraaja innostui kertomaan kokemuksiaan sekä hyvästä että huonosta asiakaspalvelusta.

Laukka tuli alunperin tunnetuksi Olet mitä syöt -ohjelman kautta. Hän on myös ollut mukana vuonna 2021 esitetyllä Myyrä-ohjelman toisella tuotantokaudella.

Lue myös:

    Uusimmat