Sponsorit tungeksivat Räikkösen perässä Sauberille – ”Taisin jopa aliarvioida Kimin vaikutuksen”

Tieto Kimi Räikkösen siirrosta Sauberin F1-kuljettajaksi näkyi heti samana päivänä pikkutallin sosiaalisen median seuraajamäärissä, mutta nyt vipinä on siirtynyt myös sponsoripuolelle.

Sauberin tallipäällikkö Fred Vasseur kertoi viime viikonloppuna C Morelle, että tiimin sosiaalisen median kanavissa tapahtui yhdessä päivässä kymmenen prosentin kasvu heti sen jälkeen, kun Räikkösen oli uutisoitu liittyvän mukaan ensi kaudesta alkaen.

Sama kuhina alkoi myös sponsoripuolella. Pari vuotta sitten konkurssin partaalla keikkunut F1-talli on yhtäkkiä suuren mielenkiinnon kohteena.

– Kimin sopimuksen julkistaminen oli valtava sysäys myös markkinoinnin kannalta. Taidamme huomata Kimin vaikutuksen viikko viikolta, Vasseur sanoo Motorsport.comille.

Kun keskikastin talli saa riveihinsä yhden ensi kauden kolmesta lähtösuoralle asettuvasta maailmanmestarista, huomioarvo nousee korkealle.

– Saamme tarjouksia joka suunnalta sponsoreilta. Se on erikoinen tunne. Taisin jopa aliarvioida sen vaikutuksen, Vasseur tunnustaa.

Tällä hetkellä suurimman tilan Sauberin auton kyljestä täyttää nimisponsoriksi tähän kauteen tulleen Alfa Romeon tunnukset. Muita pääsponsoreita ovat teknologiayhtiö Silanna, aurinkolasivalmistaja Carrera, teleoperaattori Claro sekä kellovalmistaja Richard Mille.

Lue myös:

    Uusimmat