Vielä vuosina 2016 ja 2017 Slush oli innokkaasti laajentamassa toimintaansa ulkomailla, erityisesti Aasiassa. Kuluneen vuoden aikana Aasiassa järjestettäviä tapahtumia on kuitenkin vähennetty merkittävästi.
– Tokiossa koettiin, että siellä on parempi jatkaa lokalisoituneella brändillä ja sitä kokeillaan nyt. Singaporehan meillä on ollut viime vuodesta asti jo holdissa, eli sitä ei ole tehty viime vuoden jälkeen. Me seurataan vähän mitä siinä tapahtuu, että tuleeko se ajankohtaiseksi, kertoo Slushin toimitusjohtaja Andreas Saari.
Saaren mukaan Aasiaan ei lähdetty suunnitelmallisesti, vaan markkinalla edettiin sen mukaan, mistä löytyvät sopivat tekijät ja yhteistyökumppanit.
– Se että toiminnan muotoa muutetaan tai että se lopetetaan tai laitetaan paussille joissain paikoissa, on mielestäni osa normaalia liiketoimintaa ja kyllä me jatkuvasti katsotaan uusia paikkoja. Eri paikkoihin näkyy sopivan eri työkalut.
– Aloitettiin Singaporessa vuonna 2016, jolloin siellä ei ollut mitään valtavaa määrää startup-tapahtumia. Ja viime vuosina sinne on tullut aika monta.
Singaporen Slushia on ollut koko ajan järjestämässä oma yrityksensä, josta vastannut henkilö on muuttanut Yhdysvaltoihin. Yritys on kuitenkin edelleen olemassa Singaporessa.
– Katsoimme yhteisymmärryksessä, että tällä konseptilla tapahtuma ei toimi.
"Pääsimme aika lailla siihen, mitä tavoittelimmekin"
Saaren mukaan tapahtumaa ei lakkautettu kävijäkadon takia.
