Helsingissä on parhaillaan menossa kasvuyritystapahtuma Slush. Vuodesta 2008 vietetty Slush pidetään tänä vuonna Messukeskuksessa ja osallistujia on jälleen ympäri maailmaa koronasta huolimatta.
Yrittäjiä ja sijoittajia yhteen kokoavassa tapahtumassa on kävijöitä tänä vuonna kaikkiaan 8800, kun vuonna 2019 Slush keräsi 25 000 kävijää.
Slushin toimitusjohtaja Miika Huttunen on kuitenkin tämän vuoden lukuihin hyvin tyytyväinen.
– Meillä on huikea määrä startupeja ja sijoittajia suhteessa kävijämäärään. Sijoittajia on lähes saman verran kuin 2019. Tulevaisuuden Wolteja ja Supercellejä täällä on todella paljon, Huttunen hehkuttaa MTV Uutiset Liven haastattelussa.
Slush näyttää, mitä tulevaisuus tuo
Huttusen mukaan Slush on kasvuyrityksille paikka löytää mahdollisuuksia nopeampaan kasvuun.
– On se sitten rahoitusta, neuvoa, ideoita tai inspiraatiota, Huttunen listaa.
Slush on myös hyvä ikkuna siihen, mitä maailmassa tapahtuu vuoden, kahden tai jopa viiden vuoden päästä, Huttunen sanoo.
– Täällä näkyvät asiat ovat usein sellaisia, jotka täällä ovat jo arkipäivää, mutta jotka tulevat valtavirtaan vasta myöhemmin, Huttunen sanoo.
"Ollaan menty kuukausi kerrallaan"
Korona näkyy luonnollisesti myös Slushissa. Huttusen mukaan tapahtumassa osallistujilta vaaditaan koronapassi, mutta myös muut koronatoimet ovat laajat.
