Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Renault Megane – uusin asein VW Golfin kimppuun

Julkaistu 16.09.2015 08:26
Toimittajan kuva

Vesa Eskola

toimitus@teknavi.fi

Uusi Megane näyttää entistä menevämmältä, eikä ihme, sillä mittasuhteet ovat muuttuneet nykytrendien mukaisesti. Renaultin uutuus on esillä Frankfurtin autonäyttelyssä.

Megane on kasvanut pituutta (64 mm), mutta samalla muuttunut entistä matalammaksi (-25 mm). Se siis halaa tietä entistä tiukemmin. Menevää olemusta tukee myös erittäin pitkän akseliväli (2 669 mm), joten korin ylitykset sekä edessä että takana ovat melko lyhyet.

Muodoissa on tiettyä samaa pyöreyttä kuin esimerkiksi Cliossa, mutta muotoihin on tullut myös lisää terävyyttä. Sukunäkö tuoreeseen Talismaniin on selvä. Keulan ilmettä hallitsevat isot viirumaiset silmät. Uuden pohjalevyn myötä auton tekniikka on ajan tasalla niin moottoreiden kuin erilaisten kuljettajaa avustavien järjestelmienkin osalta. Näiden käyttö on mukavaa ison pystysuuntaisen ja 8,7-tuumaisen kosketusnäytön avulla. Ohjaamossa näkyy tietty ranskalainen mukavuuden tavoittelu ja esteettisyys – verhoiluvaihtoehtoja on peräti viisi. Ne ovat tosin kaikki tummia.

Moottoreista pihein on 110-heppainen diesel (86 g/km / 3,3 l/100 km) ja urheilullisin GT-version keulalta löytyvä 205-heppainen bensaturbo. Sen jatkeena on 7-portainen kaksoiskytkinautomaatti.

Lisää aiheesta:

Ensituntuma: Uuden sukupolven Porsche 911 on parempi paketti kuin koskaanAudin uusi A7 on täynnä high techiä – konepellin alla mylvii kuitenkin kolmelitrainen V6Land Roverin superdietti – kevennystä jopa 480 kiloaNelivedon iloa neljälle – tässä on Ferrarin uusi matka-autoKoeajo: Hyundai i40 Wagon – ilme ja varusteet ajan tasalleToyota kehittelee uutta pikkusporttia
RenaultAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Renault
  • 10.9.09:01
    F1

    Täyskäännös: Autojätti sitoutunut F1-sarjaan

  • 1.9.10:44
    Koeajot

    Edulliset sähköautot testissä: Näin pärjäsi Renault 5 E-Tech

  • 30.10.202408:44
    F1

    F1-sarjassa mätkäistiin miljoonasakot

  • 02.10.202408:45
    F1

    Jyrkkä F1-päätös – perinteikkään yhtiön johto kritiikin kohteena

  • 28.08.202416:48
    F1

    F1-sarjassa tekeillä järeä päätös – Flavio Briatore kiistää osallisuutensa: "En ole kaikessa se paha poika"