Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Red Bull -kuski ei kehdannut sanoa ääneen: "näkyvä muutos" olikin tallin parjaama siipi

2017 Getty Images
Julkaistu 25.05.2017 14:49
Toimittajan kuva
Antti Rämänen

antti.ramanen@mtv.fi

Red Bullin kuljettaja Daniel Ricciardon Monacon GP-viikonlopun alla esiin nostamat aerodynaamiset muutokset tarkoittivat ilmeisesti lähinnä autoon tullutta niin sanottua t-siipeä.

MAINOS

Monacon F1-viikonloppu C Morella!

Torstai: Harjoitukset klo 10.55 ja klo 14.55 
Lauantai: Harjoitukset klo 11.55, aika-ajo klo 14.55
Sunnuntai: Monacon GP klo 14.55, ennakkotunnelmat klo 13.30!

Kaikki F1-ajojaksot suorana C More Maxilla ja C More -suoratoistopalvelussa!

Tilaa C More

Ricciardo kertoi keskiviikkona C Moren haastattelussa, että Red Bull on tuonut voimakasta aerodynaamista pitoa vaativalle katuradalle uusia päivityksiä, joiden pitäisi auttaa auton vauhtia.

– Meillä on autossa pieniä aerodynaamisia muutoksia, jotka pystyy erottamaan silmällä. Toivomme, että saamme siitä lisää vauhtia, ja tällä radalla on otettava irti kaikki mahdollinen downforce. Kaikki, minkä saamme iskettyä kiinni autoon ja mikä auttaa sitä imeytymään paremmin rataa kiinni, sitä parempi, Ricciardo kertoi.

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Torstain harjoituksissa nähtiin, että Ricciardo tarkoitti erityisesti t-siipeä, joka on auton takasiiven etupuolelle sijoitettu henkarimainen ilmanohjain, jonka kautta ilma kulkee auton päällä olevan niin sanotun hainevän kautta takasiipeen oikeassa kulmassa.

Red Bull kritisoi alkukaudesta voimakkaasti niin haineviä kuin t-siipiäkin ja vaati nämä mahdollistaneen sääntöihin jääneen porsaanreiän tukkimista. Koska kilpailijoiden löytämää etua ei ole vieläkään kielletty, Red Bull on päättänyt luopua periaatteistaan.

Lisää aiheesta:

Ferrarin analyysi aiheutti muutoksia: Kimi Räikkönen jatkaa vanhalla ratkaisulla?Räikkönen pääsee koekaniiniksi – Ferrari piilotteli uudistuksiaan varikollaRicciardo vihjaa haasteesta Ferrarille ja Mersulle – ”Ero ei ole täällä niin iso”Bottaksen autosta irronnut pala rikkoi Verstappenin auton – aiheutti kalliit vahingotFerrarilta merkittävä päivitys Bahrainiin – ottaa mallia MersultaFerrarin salaisuus herättänyt kilpailijat: Räikkösen harjoitusajo paljasti erikoisen ilmiön
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"