Ravintolan asiakas valitti, että autistisesta työntekijästä pitäisi "ilmoittaa jo ovella" – Amanda keksi ovelan tavan näpäyttää

Down-teini Arttu häikäisee urheilutietämyksellään 1:43

Pizzerian suuttunut asiakas vaati oveen varoituskylttiä "erityistyöntekijästä". Pizzerian omistaja Amanda Cartagine keksi luovan tavan vastata palautteeseen!

Video: Down-teini Arttu häikäisee urheilutietämyksellään!

Pizzerian asiakkaan tyly palaute synnytti kauniin eleen. Yhdysvaltalaisen Greenville Pizza Inn -pizzerian asiakas valitti autistisesta työntekijästä, kertoo Chron.com.

– Jollain meistä on eri väriset hiukset, joillain tatuointeja, erilaisia kävelytyylejä, eri persoonallisuuksia. Yksikkönä olemme perhe, omistaja Amanda Cartagine kuvailee työntekijöitään.

Asiakas suuttui salaattikulhosta

Autistinen Ryan, jota palaute koski, pääsi töihin kesällä 2018. Työstä on ollut iloa, kun poika on voinut säästää rahaa omiin menoihinsa.

Asiakas oli pyytänyt Ryania täyttämään salaattikulhon, mihin tämä ei kyennyt.

– Selitin tilanteen ja kerroin, ettei tämä ole kyseisen henkilökunnan jäsenen työ, olemme kouluttaneet hänet muihin töihin ja kyseessä on erityisolosuhde, Cartagine sanoo.

Asiakas kuitenkin suuttui. Hän ilmoitti, että "erityistyöntekijöistä" pitäisi kertoa kyltillä ovessa.

– He ovat kuin lapsiani. Se teki minut vihaiseksi. Halusin tehdä jotakin, mikä ei olisi törkeää, mutta toisi mielipiteeni julki, Cartagine sanoo.

Päätti ripustaa kehuvan kyltin oveen

Hän päätti tehdä sen, mitä asiakas halusi: ripustaa kyltin oveen. Cartagine kirjoitti kylttiin, että haluaa työnantajana antaa mahdollisuuden kaikille ja palkasta "kaikenlaisia Luojan lapsia".

Ryanin äiti Angie toivoo, että ihmiset olisivat avoimempia.

– (Ryanin kaltaiset) ihmiset ovat työllistettävissä. Se vain vaatii vähän uudenlaista ajattelua ja kärsivällisyyttä, äiti sanoo.

Lähde: Chron.com

Lue myös:

    Uusimmat