Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Puolitetut stadionhinnat toimivat – NFL-seuran fanien käyttäytyminen muuttui ja myynti kasvoi

Atlanta Falconsin faneja. Arkistokuva.
Atlanta Falconsin faneja. Arkistokuva.
Julkaistu 27.01.2018 13:19(Päivitetty 27.01.2018 13:39)

MTV SPORT

Urheilutapahtumien ruokahintojen lasku johtaa myynnin kasvuun. Näin kävi ainakin amerikkalaisen jalkapallon NFL-seuran Atlanta Falconsin kohdalla, uutisoi ESPN-kanava.

Falcons tuli kuluvalla kaudella kannattajiaan vastaan stadioninsa ruokahinnoissa. "Fanit ensin"-hinnoittelu laski stadiontarjoilujen hintoja puoleen: hodarin tai juoman sai kahdella dollarilla (1,6 eurolla) ja pitsapalan kolmella (2,4). 

Falcons-fanit ottivat uudet hinnat innokkaasti vastaan. Verot sisältävän tasahinnoittelun myötä stadionin palvelu nopeutui ja myynti kasvoi: halvemmista hinnoista huolimatta kannattajat käyttivät stadionilla rahaa 16 prosenttia enemmän kuin aiemmalla kaudella.

Lisäksi ottelutapahtuma sai uuden luonteen, sillä keskimäärin yli 6 000 kannattajaa enemmän saapui stadionille jo tunteja ennen alkupotkua nauttimaan stadionin palveluista. Myös fanituotteiden myynti kasvoi 88 prosenttia.

NFL:n tekemän tutkimuksen mukaan Atlantan stadion oli ykkönen verrattessa eri seurojen ruokapalveluita. Falconsin omistavan AMB Groupin toimitusjohtaja Steve Cannon rohkaisee muita seuroja seuraamaan esimerkkiä.

- Olemme avoin esimerkki. Näytämme mielellämme, kuinka onnistuimme tässä, Cannon toteaa ESPN.comille.

Lisää aiheesta:

Amerikkalaisen jalkapallon suurin ilta toi Raymond James Stadiumille yli 25 000 fania keskellä koronapandemiaa – yksityiskohta yleisössä hämmensi monia katsojiaSuper Bowlin lipunmyynnissä ennennäkemätön ongelma: "Se on ymmärrettävää"NBA palasi kentille kuukausien koronatauon jälkeen – pelaajat polvistuivatNHL-areena muutti totaalisesti muotoa koronaviruksen takia – lopputuloksena hämmästyttävä hyväntekeväisyyslaitosSuper Bowlissa kaikkien aikojen kalleimmat liput – ei haittaa, peliin tullaan massoittain tuhansien kilometrien päästäSuper Bowlin huuma kasvaa Bostonissa – peräti 35 000 fania saattamassa New England Patriotsia matkaan kotistadionilla
Amerikkalainen jalkapalloUrheilu

Tuoreimmat aiheesta

Amerikkalainen jalkapallo
  • 13:35
    Donald Trump

    Trumpin temppu ottelussa pöyristyttää: "Jää historiankirjoihin"

  • 08:14
    NFL

    Taylor Swiftin ei nyt tarvitse raivata aikaa Super Bowlille

  • 3.12.18:25
    F1

    Valtteri Bottaksen Cadillac tekee valtavan näyttävän tempauksen – "Tämä on vasta alkua"

  • 16.11.20:58
    NFL

    Urheilutähteä ammuttu kadulla – kriittisessä tilassa

  • 9.11.15:05
    NFL

    Donald Trumpilta erikoinen vaatimus urheiluseuralle – "Todennäköisesti toteutuu"