Urheilutapahtumien ruokahintojen lasku johtaa myynnin kasvuun. Näin kävi ainakin amerikkalaisen jalkapallon NFL-seuran Atlanta Falconsin kohdalla, uutisoi ESPN-kanava.
Falcons tuli kuluvalla kaudella kannattajiaan vastaan stadioninsa ruokahinnoissa. "Fanit ensin"-hinnoittelu laski stadiontarjoilujen hintoja puoleen: hodarin tai juoman sai kahdella dollarilla (1,6 eurolla) ja pitsapalan kolmella (2,4).
Falcons-fanit ottivat uudet hinnat innokkaasti vastaan. Verot sisältävän tasahinnoittelun myötä stadionin palvelu nopeutui ja myynti kasvoi: halvemmista hinnoista huolimatta kannattajat käyttivät stadionilla rahaa 16 prosenttia enemmän kuin aiemmalla kaudella.
Lisäksi ottelutapahtuma sai uuden luonteen, sillä keskimäärin yli 6 000 kannattajaa enemmän saapui stadionille jo tunteja ennen alkupotkua nauttimaan stadionin palveluista. Myös fanituotteiden myynti kasvoi 88 prosenttia.
NFL:n tekemän tutkimuksen mukaan Atlantan stadion oli ykkönen verrattessa eri seurojen ruokapalveluita. Falconsin omistavan AMB Groupin toimitusjohtaja Steve Cannon rohkaisee muita seuroja seuraamaan esimerkkiä.
- Olemme avoin esimerkki. Näytämme mielellämme, kuinka onnistuimme tässä, Cannon toteaa ESPN.comille.
