Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Puhelimensa huoltoon vienyt Lotta raivostui: ”Näen tämän klassisena pieleen menneenä asiakaspalvelu-casena”

Takuuhuoltoon viety akkuvikainen Samsung Galaxy S5 juuttui huoltoon viikoiksi.
Takuuhuoltoon viety akkuvikainen Samsung Galaxy S5 juuttui huoltoon viikoiksi.Lehtikuva
Julkaistu 28.09.2016 10:27

Outi Karilahti

outi.karilahti@mtv.fi

Helsinkiläinen Lotta Westerlund törmäsi ikävään asiakaspalveluun viedessään akkuvikaisen älypuhelimen takuuhuoltoon.

Lotta kertoo vieneensä 13-vuotiaan poikansa Samsung Galaxy S5 -älypuhelimen takuuhuoltoon Sonera Kaupan pisteeseen, sillä puhelimessa ilmeni akkuvika.

Rutiinitoimenpide venähti kuitenkin useamman viikon pituiseksi erinäisten sattumusten takia.

– Ensin puhelin ei lähtenyt kolmeen viikkoon liikkeestänne itse huoltoon, sitten sen ilmoitettiin kadonneen ja lopulta löydettyänne sen jostain pöytälaatikosta yrititte laittaa sen pikana eteenpäin. Kun kävimme lauantaina kyselemässä luurin perään sen viivyttyä taas kaksi viikkoa "pikahuollossa", kävi ilmi, että huoltojärjestelmässänne oli unohdettu antaa jokin kuittaus, jota huoltoliike Salossa odotteli, joten puhelin oli lojunut nyt toisella pöydällä pari viikkoa. Mielenkiintoista olisi tietää, koska olisitte tähän ongelmaan havahtuneet jos emme olisi lauantaina liikkeessänne käyneet, Lotta kirjoittaa Facebook-päivityksessään.

Jos Facebook-päivitys ei näy, katso se täältä.

Lotta kertoo, ettei heille missään vaiheessa annettu aika-arviota työn kestosta, eikä varapuhelinta viikkoja huollossa olleen puhelimen tilalle.

Sonera Kaupan toiminnasta vastaava johtaja Jyrki Alamäki vahvistaa MTV Digille tapauksessa toimitun monella tapaa väärin.

– Tässä on tapahtunut useampikin harmillinen virhe matkalla. Laite on otettu asianmukaisesti vastaan, mutta varmuuskopioinnin yhteydessä puhelin on jäänyt lähettämättä eteenpäin huoltoon. Myös huollon käynnistyminen on viivästynyt normaalista. Tämän lisäksi huollon päässä on jouduttu odottamaan puuttuvaa varaosaa, jotta puhelin saataisiin kuntoon.

– Emme ole tässä tapauksessa pystyneet palvelemaan asiakasta niin kuin pitäisi ja olemme siitä erittäin pahoillamme. 

Akunvaihto hoituu tavallisesti viikossa

Alamäen mukaan akun vaihdon arvioidaan tavallisesti hoituvan Sonera Kaupassa ”viikossa tai runsaassa viikossa”. Varaosien odottelu tosin voi pidentää huoltoaikaa.

Julkisen Facebook-päivityksen julkaisun jälkeen vielä samana päivänä Lotta kertoo saaneensa Soneralta yhteydenoton, jossa häntä pyydettiin selittämään tapahtuman kulut vielä kerran perinpohjaisesti.

– Saimme viimein kaipaamamme selityksen tapahtuneesta, korjauksen tilannearvion sekä aikataulun ja lisäksi poikamme sai korvaukseksi isosta harmituksestaan upouuden Samsung Galaxy S6 -puhelimen, jonka haimme liikkeestä heti iltapäivällä. Pojan harmitukseen tämä auttoi parhaiten ja meitä helpotti kiukussamme se, että Sonera myönsi kaiken menneen alusta asti todella pahasti pieleen ja pyysivät virheitään nöyrästi anteeksi, Lotta kertoo MTV Digille.

– Itse työskentelen brändien parissa ja näen tämän aika klassisena pieleen menneenä asiakaspalvelu-casena, jossa toimitaan lopulta kyllä oikein, mutta miksi siihen pitää mennä aina niin kauan ja kulua niin kamalasti kaikkien osapuolten energiaa?

Lisää aiheesta:

Jesse odotti Foodoran tilausta lähes kaksi tuntia – taustalta paljastui erikoinen toimintatapa: "Kusevat ravintoloiden muroihin"Tilausongelmia selvittänyt Laura sai Klarnalta hyvin hämmentävän viestinKalifornialainen merkkihuolto yritti petkuttaa asiakkaitaan törkeällä tempulla: "Kuka tällaista voisi odottaa?"OP-ryhmältä auton liisannut mies avautuu vastoinkäymisistään: "Olen vältellyt tätä somepostausta loppuun saakka, nyt en enää halua"Susannan kännykän huollosta käsittämätön vääntö Microsoftin kanssa: ”Tämä on syönyt naista”Teknisen tuen ammattilaiset paljastavat hauskimmat asiakaskohtaamisensa: "Selvisi, että hänellä olikin jo meidän liittymä"
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • 10:29
    Kuluttajariidat

    Kodinkoneketjun tarjoukset pahasti pielessä – Powerin muutettava toimintaansa

  • Eilen17:53
    Musiikki

    Spotifylla oli ongelmia

  • 14.12.12:27
    Elektroniikka

    "Ensimmäinen latauskerta on kriittinen" – tarkkana jouluostoksilla, halpatuotteissa piilee turvallisuusriski!

  • 13.12.20:39
    Verkkohuijaukset

    Nämä huijauskeinot yleistyvät nyt vauhdilla

  • 12.12.13:03
    Huijaukset

    Palkittu suomalaiskeksintö huijaa puhelinhuijareita – tästä on kyse