Ruotsin prinsessa Madeleine julkisti oman kosmetiikkabrändinsä.
Ruotsin prinsessa Madeleine lanseerasi uuden MinLen-kosmetiikkabrändinsä Instagram-tilillään. Hän saattoi kuitenkin rikkoa Ruotsin lakia julkaisullaan.
Huomio julkaisussa kiinnittyy siitä puuttuviin mainosmerkintöihin. Expressen kertoo asianajaja Karin Crafoordin sanoneen TV4:lle, että julkaisu saattaa rikkoa lakia, koska sitä ei ole merkitty mainossisällöksi kuten kuuluu. Lehden mukaan asiasta on tehty kaksi valitusta Ruotsin kuluttajavirastolle.
Lue myös: Prinsessa Madeleine tekee uuden aluevaltauksen
Ruotsin hovin tiedotuspäällikkö Margareta Thorgren sanoo, ettei Madeleinen julkaisussa ole kyse mainoksesta. Sen sijaan julkaisu on Thorgrenin TV4:lle lähettämän sähköpostin mukaan tehty tiedottamaan prinsessan tulevasta liiketoiminnasta. Thorgren sanoo, ettei vastaavanlainen väärinymmärrys tule toistumaan.
