Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Poliisi varoittaa: Älä käytä Facebookin reaktioita, mikäli haluat säilyttää yksityisyytesi

Shutterstock
Julkaistu 17.05.2016 06:53

MTV LIFESTYLE

Belgian poliisi varoittaa painamasta Facebookin reaktionappuloita, kertoo Independent.

Facebook julkaisi helmikuussa reaktionappulat, joilla käyttäjät voivat ilmaista tunteitaan muutenkin kuin tykkäämällä. Käyttäjät olivat jo pitkään toivoneet Facebookiin En tykkää -painiketta, johon uudet reaktiot myös osaltaan vastasivat.

Reaktionappulat eivät ole kuitenkaan vain käyttäjien iloksi – niiden avulla Facebook pyrkii kohdentamaan mainoksia käyttäjilleen entistä paremmin.

Belgian poliisi varoittaakin nettisivuillaan käyttämästä reaktionappuloita, mikäli haluaa säilyttää yksityisyytensä.

Käytännössä reaktioiden avulla selvitetään kellonaikoja, jolloin ihmiset ovat kaikkein todennäköisemmin hyvällä tuulella eli milloin mainoksia kannattaa näyttää.

– Reaktioiden avulla Facebook pystyy määrittämään tarkasti hyvän paikan seinälläsi mainoksille, joiden se olettaa herättävän juuri sinun kiinnostuksesi, poliisin virallisilla sivuilla kerrotaan.

Facebookin sivuilla kerrotaan, että mainostajat näkevät erittelyn reaktioista sivunsa kävijätiedoissa. Eri reaktioilla ei kuitenkaan ole suurta merkitystä: Facebook tulkitsee reaktion aina kiinnostukseksi. Täten esimerkiksi vihainen reaktio ei tarkoita sitä, että kyseistä sisältöä alettaisiin näyttää käyttäjälle vähemmän – päinvastoin.

Lähde: Independent

Lisää aiheesta:

Twitter testaa alaspäin peukuttamisen toimintoa – "En tykkää" -painike voi olla kohta kaikkien käyttäjien ulottuvillaFacebook muuttaa algoritminsa toimintaa – jatkossa näet vähemmän kyseenalaista sisältöäKannattaisi miettiä, mihin Facebookissa reagoi – yhtiö paljasti vihdoin, miten reaktiot vaikuttavat Facebook räätälöi sinulle sopivia mainoksia, vaikket edes käyttäisi palveluaFacebook ryhtyy toimiin klikkiotsikoita vastaanÄrsyttävistä Instagram-mainoksista voi päästä eroon
FacebookDigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Facebook
  • 18.10.08:19
    Veikkaus

    Veikkaus ostaa näkyvyyttä Metan alustoilla – Poliisihallitus selvittää

  • 18.10.06:47
    Sosiaalinen media

    Tappouhkauksia ja itsensä satuttamista – Facebook-ryhmän ylläpitäjät joutuvat hakemaan apua hätäkeskuksesta

  • 4.10.17:55
    Vihapuhe

    Vasemmistoliiton Minja Koskela arvosteli saamansa vihaviestit – "Ei tällä tavalla saa kirjoittaa internetissä"

  • 10.9.05:17
    Sosiaalinen media

    Syyttäjän ilakoiva Facebook-päivitys oli väärin – "Ai että mä tykkään voittaa"

  • 8.9.21:14
    Nepal

    Nuoret raivostuivat hallituksen somepäätöksestä Nepalissa, lähes 20 kuollut