Polestarin ensimmäinen täyssähköauto on perso sähkölle, mutta auton lataaminen on kiitettävän nopeaa.
Polestar 2:n täyssähköinen pitkän matkan versio ylitti kirkkaasti mallisarjan muiden versioiden saavutukset Ruotsissa marraskuussa ajetussa tuhannen kilometrin kestävyyskokeessa.
Long Range Dual Motor -versio selvitti matkan 10 tunnissa 40 minuutissa. Yöaikaan ajetun reitin keskinopeudeksi saatiin 93,8 kilometriä tunnissa, InsideEV’s-julkaisu kertoo.
Kiitosta auto sai nopeasta ladattavuudestaan. Moitteita sen sijaan tuli keskimääräistä ahnaammasta sähkönkulutuksesta.
Lue myös: Polestar 2 saa lisää sähkömuskeleita "etälastutuksen" ansiosta – eikä hintakaan ole kohtuuton
Kuusi latauskertaa
Tulos leikkasi joka tapauksessa 35 minuuttia Polestar 2:n perusmallilla kolmea päivää aiemmin ajetusta pohja-ajasta. Etuvetoinen 64 kWh:n akkupaketilla varusteltu pohjantähti taittoi tuhannen kilometrin taipaleen 11 tunnissa ja 15 minuutissa.