Pikaruokaketjun uusi kampanja houkuttelee lapsia

McDonald`sin tuore mainoskampanja houkuttelee lapsiasiakkaita uuden, terveellisemmän Happy Meal -aterian avulla.

Pikaruokaketju McDonald`s on ollut viime vuosina mukana jos jonkinlaisessa ruokakohussa. Viimeisimmän ravintolaketjuun liittyvän uutisen mukaan ravintolan hampurilaisen sisältä on löytynyt toukka. Kohuissa rypenyt ketju pyrkiikin innokkaasti vakuuttamaan kuluttajille olevansa terveellisiä elämäntapoja ja puhdasta ruokaa painottava ravintolaketju. Lasten rakastama McDonald`s on kehittänyt uuden, terveellistä ruokaa painottavan markkinointikampanjan joka on suunnattu erityisesti lapsille.

Epäterveellisestä ruoastaan jo pidempään kritiikkiä saanut maailmaan suurin ravintolaketju kertoo nyt muokanneensa lapsille kehitettyä Happy Meal -ateriaa aiempaa terveellisempään suuntaan. Yhdysvaltojen markkinoille suunnitellun kampanjan mukaan lastenaterian kokoa on pienennetty, jonka lisäksi siihen on lisätty ylimääräisiä hedelmävaihtoehtoja.

Ketjun internetsivuja tutkiessa kuitenkin selviää, että tämä uusi, terveellisemmäksi kehitelty lastenateria tarkoittaa käytännössä samaa lastenateriaa, jossa lisukevaihtoehdoksi on nyt mahdollista valita omenalohkot ja juomaksi vähärasvainen maito tai rasvaton suklaamaito.

Vuonna 2010 McDonald`s pikaruokaravintoloiden lelulisukkeilla varustetut lastenateriat asetettiin myyntikieltoon Kalifornian San Franciscossa. Kaupunki perusteli päätöstä pyrkimyksellä taistella näin lasten lisääntynyttä ylipainoa vastaan. Päätös perustui Yalen yliopiston tutkimukseen, jossa todettiin että kahdentoista pikaruokaravintolan yli 3000:sta lastenateriavaihtoehdosta vain tusina täytti esikouluikäisen lapsen ravintovaatimukset.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat