Nordean korteilla ei saa käteistä – asiakkailta kiukkuisia viestejä Facebookissa

Pankkikonserni Nordean laaja palvelukatko jatkunee tällä tietoa yhä iltakuuteen asti. Katkon syynä on aamuneljältä alkanut it-järjestelmien uudistaminen, joka on edennyt suunnitellusti, pankkikonsernin viestinnästä kerrotaan.  

Nordean korteilla ei ennen iltakuutta voi esimerkiksi nostaa käteistä pankkiautomaateilta. Verkko- ja mobiilipankit eivät myöskään toimi.  

Pienten ostosten, kuten bussilipun tai ruokaostosten, maksaminen kortilla saattaa onnistua. Tätäkään pankki ei voi kuitenkaan taata, ja pienissä ostoksissakin korttien käytössä voi olla hitautta tai katkoksia.

Nordea ei ole asettanut pienille ostoksille euromääräistä rajaa.  
Nordean lehdistöpäällikkö Anni Hiekkanen kertoo, että pankin asiakaspalvelussa on ollut aamun aikana melko hiljaista. Nordean asiakkailta on siis tullut palautetta palvelukatkosta vain vähän.  

– Olemme koko ajan painottaneet sitä, että täksi päiväksi pitäisi etukäteen varata käteistä, Hiekkanen sanoo.  

Pankin asiakkaat ovat kuitenkin kirjoittaneet Nordea Suomen Facebook-sivulle jonkin verran kärkkäitä kommentteja. Niiden perusteella osalle asiakkaista palvelukatko on tullut ennakkotiedottamisesta huolimatta yllätyksenä.  

Nordea ottaa palvelukatkon aikana käyttöön lisää tietokonekapasiteettia ja uudistaa osia it-järjestelmistään.  

Lue myös:

    Uusimmat