Pirellin piikkirenkaat nousivat Ruotsin MM-rallin ykköspuheenaiheeksi viimeistään siinä vaiheessa, kun kolmen eri kuljettajan renkaasta kuoruitui koko pinta irti lauantai-iltapäivän erikoiskokeilla. Pirelli sysäsi vastuuta tallien suuntaan, C Moren asiantuntijatiimissä katseet kohdistuivat Pirelliin.
Pirellin rallipomo Terenzio Testoni vihjasi rengasrikkojen johtuneen liian alhaisista rengaspaineista ja siitä, että tien pintaan oli lauantai-iltapäivän erikoiskokeilla noussut runsaasti soraa, joka kuormitti rengasta.
– Iltapäivällä tieolosuhteet olivat täysin erilaiset aamun talvisiin olosuhteisiin verrattuna, kun tiellä oli paljon soraa ja kova alusta, mikä ei sovellu nastarenkaille, Testoni sanoi Dirtfishille.
C Moren asiantuntijatiimiin selitys ei uponnut.
– Katastrofi. Minun mittapuullani ei pitäisi olla mahdollista, että renkaat räjähtävät suorilla, Jari Ketomaa sanoi ja huomautti, että sora on noussut Ruotsissa tienpintaan ennenkin, eli kyseessä ei ole mikään uusi asia.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Sosiaalisessa mediassa on jaettu kuva muun muassa Ott Tänakin hajonneesta renkaasta, ja kuvasta näkee, että koko pintakerros lähti irti siistinä ja kokonaisena mattona.
Riku Tahko uumoilee, että nastat ovat Pirellin nykyrenkaissa jo liiankin hyvin kiinni, ja tämä on syy siihen, mitä lauantaina tapahtui.

