Mainos

Naisetko himoshoppaajia? Miehet käyttävät enemmän rahaa jouluostoksilla

Miehet käyttävät juhlapyhinä eniten rahaa etsiessään täydellisiä tuotteita.

Jouluostokset ja lahjapohdinnat ovat monelle pian ajankohtaisia. Siinä missä monet shoppailukuvastot keskittyvät koko perheen ostoksiin, osa mainonnasta kannattaisi suunnata suoraan miehille – he nimittäin käyttävät juhlapyhinä eniten rahaa!

ESPN Research and Analyticsin selvityksen mukaan miehet tuhlaavat lähes jokaisena juhlapyhänä enemmän kuin naiset, kertoo Adage.com. Naiset usein vain katselevat ja kiertelevät monissa kaupoissa, mutta miehet suosivat useiden ostosten tekoa yhdessä kaupassa. He myös ostavat pelkän katselemisen sijaan.

39 prosenttia miehistä tuhlaa pyhinä enemmän kuin naiset. 44 prosenttia miehistä myönsi käyttävänsä enemmän rahaa juhla-aikaan, ja 56 prosenttia käytti ostoksiin myös enemmän aikaa.

Miehet eivät välitä hinnasta yhtä paljon kuin naiset, sillä he haluavat saada ostokset hoidettua. Miehet etsivät ostoksilla laatua: useiden selvityksen mukaan miehet saattavat maksaa ostoksesta enemmän, koska tuote on juuri sitä, mitä he ovat lähteneet hakemaan.

Selvitykseen osallistui 1800 aikuista joulukuussa 2012 ja helmikuussa 2013. Selvitystä varten myös jalkauduttiin kauppoihin ja haastateltiin 20 aikuista. ESPN teki selvityksen yhdessä tutkimusfirma Ipsoksen kanssa.


Lue myös:

(MTV LIFESTYLE)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.