Uusi tutkimus todistaa sen, mikä on monelle arkielämässä tuttua: miehet rakastavat suoraviivaista ostamista, naiset puolestaan käyttävät paljon aikaa kaupoissa kiertelemiseen. Lue, mitä sinun tulisi tietää vastakkaisen sukupuolen ostotottumuksista!
Kun nainen ja mies lähtevät yhdessä ostoksille, voi lopputulos olla turhauttava molemmille. Mistä tämä johtuu? YouGov Finlandin tekemässä tutkimuksessa paljastui, miksi miehet ja naiset eivät välttämättä ole toisilleen parasta shoppailuseuraa.
Miesten ostaminen on suoraviivaisempaa
Kun nainen astuu ostoskeskukseen, hän aloittaa shoppailun katselemalla näyteikkunoita ja ihailemalla valikoimaa. Naiset vertailevat tuotteita ja vaativat useita mielipiteitä ennen ostopäätöstään. Naiset arvostavat henkilökohtaista palvelua ja käyttävät ostamiseen paljon aikaa.
Miehet puolestaan tietävät ennakolta tarkkaan mitä haluavat, marssivat kauppaan ja ostavat ensimmäisen kriteerit täyttävän tuotteen. Mies navigoi suoraan kohteeseen, tekee ostokset ja poistuu.
Tutkimuksen mukaan joka viides mies käy vain yhdessä liikkeessä ostaakseen haluamansa tuotteen. Naisista sen sijaan näin tekee huomattavasti harvempi, vain seitsemän prosenttia.

