Viestintäasiantuntija arvioi, että Veikkaus on tämänpäiväisen tiedotustilaisuuden perusteella ottanut sen yllä pyörineen kohun vakavasti.
Veikkauksen tiedotustilaisuuden virallinen ote ja puhujien vakavuus viestivät huolestumisesta, arvioi viestintäasiantuntija Katleena Kortesuo MTV Uutiset Livessä.
– Arvostan, että selkeästi Veikkaus on huolissaan siitä, mitä he ovat tekemässä ja millainen heidän brändinsä on.
– Veikkaus on puun ja kuoren välissä. Valtio edellyttää heitä yhtä aikaa tuoton tekemistä ja pelihaittojen vähentämistä. Nämä kaksi ovat helposti ristiriidassa keskenään, Kortesuo arvioi.
Lue myös: Veikkaus lupaa: Peliautomaattien määrää vähennetään reilusti ja pelaajat pakotetaan tunnistautumaan – tämä kaikki muuttuu
Mainokset olivat liikaa
Kortesuon mukaan Veikkauksen viestinnässä näkyy se, että he ovat käyttäneet kriisiviestinnän ammattilaisia kohusta selvitäkseen.
Veikkaus teki Kortesuon mukaan selkeästi kaksi markkinointivirhettä. Yhdessä mainoksessa uhkapelejä mainostettiin arkeen kuuluvana osana ja toisessa radiomainoksessa terapeutti kannusti veikkaamaan raveissa. Mutta varsinaisessa viestinnässä isoja virheitä ei ole tehty, Kortesuo pohtii.