Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Näin syntyy lähimarketin rahapeli: ”Pelihahmolle luodaan taustatarina, ja mietitään, mitkä sen elämänarvot ovat”

RAY
Julkaistu 31.05.2017 07:15

MTV LIFESTYLE

Monelle rahapeliautomaatit ovat tutuin näky lähiruokakaupan kassan yhteydestä. Kuten pelikehittämiseen yleensä, syntyvät myös rahapelit pitkälti samalla tavalla.

Veikkauksen pelituottaja Ilkka Vallo kertoo, miten idea uudesta rahapelistä syntyy.

– Kun pelin teema tai pohjimmainen idea on tiedossa, lähdemme tiimin kanssa hakemaan inspiraatiota pelille.

Esimerkiksi Kulta-Jaska 2 -nimiseen rahapeliin inspiraatiota lähdettiin hakemaan Lapista saakka. Onhan pelin päähahmo, Kulta-Jaska, ahkera kullankaivuun harrastaja.

Kaikissa peleissä äänimaailma on äärimmäisen tärkeä osa koko pelikokemusta. Vallon mukaan äänien todellinen suunnittelu alkaa, kun pelin tunnelma alkaa hahmottua kehittäjilleen.

– Ääniä tehdään enemmän kuin mitä peliin loppujen lopuksi tulee. Satoja klippejä kokeillaan.

Valmis lopputulos syntyy lopulta lukuisten palautteiden jälkeen. Vallon mukaan on tärkeää, että keskeneräistä tuotetta esitellään yleisölle, ja yleisön palaute otetaan huomioon pelin kehittämisessä.

– Jos pelissä on vahvasti esillä oleva hahmo, kuten Kulta-Jaska, halutaan sille luoda taustatarina, ja halutaan miettiä, mitä Jaska tekee, mistä se tykkää ja mitkä ovat sen elämänarvot.

– Jaskahan ei ole rahanahne, vaan se kullankaivuu on vain harrastus Jaskalle, Vallo kertoo.

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Suomalaisyhtiön uutuuspeli ammentaa saunaeksotiikasta ja valloittaa maailmaaPakopeleistä innostuneille riittää pelattavaa: Miten fyysinen, virtuaalinen ja lautapelinä pelattava versio eroavat toisistaan?Isoäiti ja tyttärentytär vetoavat pelaajiin: Suomalainen peliyhtiö sai Supercellilta 150 miljoonan euron lainanPiileekö sinussakin pieni arkkitehti? Suomalaisesta kaupunkisuunnittelupelistä tuli maailmalla hittiSuomalaisissa pilkkipeleissä on jotain, joka saa pelaajat hullaantumaan – jopa toisiinsaSuomalaisen peliyhtiön johtaja kertoo menestystarinansa – pokeripöydästä Trump-pelin luojaksi
VideopelitPelaaminenDigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Videopelit
  • pe05:25
    Ulkomaat

    GTA VI myöhästyy

  • ke18:55
    Lautapelit

    Löytyykö sinulta tällainen ohjekirja tai pahvikotelo? Voi olla satasien arvoinen: "Älkää hävittäkö"

  • 8.10.05:46
    Rikospaikka

    Pyhtään henkirikos herätti kysymyksen: Voiko peli motivoida nuorta tekemään rikoksen?

  • 28.9.17:17
    Donald Trump

    Trump suututti Pokemonin

  • 20.9.10:19
    Darts

    Darts-tähti Luke Littler vihjaili sokkiratkaisulla – syy paljastui viimein