Tietoturvan parissa työskentelevä amerikkalaismies kertoo sosiaalisessa mediassa, miksi älylaitteidemme sovelluksissa näkemämme mainokset ovat välillä suorastaan hämmästyttävän osuvia.
Yhdysvaltalainen Robert G. Reeve kertoo Twitter-tilillään kokemuksesta, johon monet ovat saattaneet itsekin törmätä: Älylaitteen ruudulle ilmestyvä mainos on liiankin osuva.
Viime viikolla julkaisemassaan twiittiketjussa Reeve kertoo palanneensa kotiin äitinsä luota, jossa oli viettänyt viikon. Nyt hänelle mainostetaan Twitterissä hammastahnaa, jolla oli pessyt hampaat ollessaan äidillään. Reeve kertoo, ettei ollut googlannut kyseistä hammastahnabrändiä tai esimerkiksi keskustellut siitä kertaakaan, vaan ainoastaan käyttänyt sitä viikon ajan.
Tietoturva-alalla työskentelevä Reeve vakuuttaa, että sosiaalisen median sovellukset eivät salakuuntele ihmisiä näyttääkseen relevantimpia mainoksia. Tämä suosittu salaliittoteoria on hänen mukaansa todistettu hölynpölyksi monta kertaa.
