Mediayhtiö MTV kiihdyttää uudistumistaan ja vastaa digiaikaan luomalla uuden tuotantorakenteen. Yhtiö aloittaa koko henkilöstöä koskevat yt-neuvottelut.
Yhtiö luo uuden tuotantorakenteen uutistoimintaansa ja uudistaa kaupallisen organisaation toimintamalleja.
MTV jatkaa kaksi vuotta sitten käynnistynyttä strategista uudistumistaan toiminnan digitalisoimiseen tähtäävillä toimenpiteillä.
– Olemme uudistaneet MTV:tä digitaalisen strategiamme mukaisesti vuodesta 2013 alkaen. Ensin uudistimme vision, mission ja brändihierarkian, sitten muokkasimme yhtiörakennetta ja siirryimme osin kumppanuusmalliin. Nyt on vuorossa toimintamallien muokkaus, joka pohjautuu kaupallisen ja sisältöstrategian tarkentumiseen. Valitettavasti joudumme markkinatilanteesta johtuen tekemään myös kipeitä ratkaisuja tämän muutoksen yhteydessä”, toimitusjohtaja Heikki Rotko kertoo.
MTV Oy aloittaa tuotannollisista ja taloudellisista syistä koko henkilöstöä koskevat YT-neuvottelut, joiden arvioitu vähennystarve on 55–75 henkilötyövuotta. Tästä noin 40–50 henkilötyövuoden vähennystarve kohdistuu kaupallisiin toimintoihin ja loput muihin toimintoihin. Lisäksi kaupallisen organisaation rakennetta ja toimintamallia on tarkoitus uudistaa merkittävästi.
– Toimintaa tehostetaan ja muutetaan digiajan tarpeisiin sopivaksi. Taustalla ovat muuttuvat mediankäyttö- ja -ostotavat sekä tarve alentaa kustannuksia markkinatilanteen mukaisiksi”, kaupallinen johtaja Tomi Halonen kertoo.
Uusi uutisyhtiö tekee tutut sisällöt
MTV:n uutis- ja sisältötoiminnasta vastaava MTV Sisällöt-yhtiö siirtää uutis- ja urheilutuotannon henkilöstönsä uuteen, toimintansa aloittavaan uutisyhtiöön. Uusi uutisyhtiö vastaa jatkossa uutis- urheilu- ja ajankohtaistuotannosta mukaan lukien MTV.fin sisällöntuotannon. Neuvotteluja uutisyhtiötä koskevasta yhteistyöstä ja omistusjärjestelyistä käydään parhaillaan Nouhau Productions Oy:n kanssa.
