Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

MTK:n ruoan verkkokauppa sai mukaan lisää tuottajia

Lehtikuva
Julkaistu 07.09.2016 09:20

MTV UUTISET – STT

Maa- ja metsätaloustuottajan keskusliitto MTK ilmoitti elokuussa avanneensa ruuan verkkokaupan, josta kuluttajat voivat ostaa ruokaa suoraan tuottajalta. Verkkokaupan kehittäneen startup-yrityksen toimitusjohtajan mukaan verkkokauppa on otettu hyvin vastaan.

– Saimme heti lanseerauksen jälkeen paljon yhteydenottoja uusilta tuottajilta sekä parannusehdotuksia asiakkailta, LähiPron toimitusjohtaja Eero Kananen kertoo.

Hänen mukaansa palvelussa näkyy tällä hetkellä noin 80 tuottajaa, joiden lisäksi on vielä muutamia kymmeniä, jotka eivät ole ehtineet päivittää tietojaan sivulla. Kun verkkokauppa lanseerattiin, oli tuottajia 70 ja tuotteita 200.

– Tuotteiden määrä on varmasti tuplaantunut jo tuosta, Kananen sanoo.

Hänen mukaansa tehtävää ja kehitettävää on vielä paljon. Esimerkiksi tuottajia täytyy ohjeistaa siitä, kuinka tuotetiedot pitää merkitä. Myös logistiikassa on Kanasen mukaan vielä pohdittavaa.

– Olemme saaneet paljon ehdotuksia siitä, kuinka esimerkiksi ryhmätilauksien kuljettamisen voisi hoitaa.

Syynä verkkokaupan perustamiseen oli MTK:n mukaan se, että ruuan hinnan pudottaminen päivittäistavarakaupoissa on supistanut tuottajien osuutta ruuan hinnasta. Se on syönyt maatalouden kannattavuutta.

– Palvelun kautta tuottajien on mahdollista ohittaa päivittäistavarakauppa näin halutessaan, sanoi MTK:n ruokakulttuuriasiamies Anni-Mari Syväniemi elokuussa julkaistussa tiedotteessa.

Lisää aiheesta:

Lannoitteet ja sähkö kallistuvat eikä loppua näy – sikatilallinen MTV Uutisille: "Hintaa voidaan nostaa, mutta alkavatko tuotteet jäädä kauppaan?"Korona aiheutti suuren harppauksen ruoan verkkokaupassa – "Teemme sitä, mitä asiakkaat haluavat"Wolt otti käyttöön nerokkaan tavan koronaviruksen leviämisen ehkäisyyn – Suomen maajohtaja vetoaa nyt viranomaisiin: "Antakaa ravintoloiden pitää kotiinkuljetukset auki kaikissa tilanteissa"Verkkoruokakaupat ovat myös Suomen tulevaisuutta – asiantuntija: "Rohkeat kokeilut todella tärkeitä"S-ryhmä pudotti kurkun hintaa eurolla – verrataan jo Neuvostoliittoon: "Hyllyt tyhjänä"Maatilat kypsyivät markettien halpuuttamiseen – vastaiskuna valtakunnallinen verkkokauppa
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 11:11
    Sää

    Etelän ensilumi näkyy sääennusteessa – "Kaiken meteorologien sanoman voi unohtaa"

  • 10:54
    Sanna Marin

    Asiantuntija Sanna Marinin viestinnästä: "Taustalla suunnitelma, se on aivan selvä"

  • 07:30
    Matti Vanhanen

    Pyöreitä vuosia täyttävällä Matti Vanhasella on sanansa sanottavana Orpon hallituksesta: "Väärään aikaan"

  • 06:01
    Ukrainan sota

    Kysely: Lähes puolet suomalaisista pelkää suursodan alkavan

  • 05:22
    Politiikka

    USU: Lindtman ja Purra puheenjohtajien aatelia