Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Miten koronarajoitukset vaikuttavat formula ykkösten varikkopysähdyksiin? – Ferrarin pomolla selkeä mielipide

xpbimages.com
Julkaistu 28.06.2020 11:37
Toimittajan kuva

Marko Leppänen

marko.leppanen@mtv.fi

@MarkoLeppnen

F1-tiimit joutuvat rajoittamaan henkilökunnan määrää, kun sarja pyörähtää taas käyntiin Itävallassa. 

Formulapilttuissa ja varikolla kuhisee ihmisiä GP-kisojen aikana kuin muurahaispesässä. Henkilökunnan määrässä ei säästellä ainakaan isoimmissa talleissa. 

LUE MYÖS: Rasismikohu paisuu formula ykkösissä – Lewis Hamilton napautti terävästi takaisin Bernie Ecclestonelle

Kun F1-sirkus palaa koronaviruspandemian aiheuttamalta tauolta, odottaa tiimejä hieman erilainen maailma. Tallien henkilökunnan määrä on rajoitettu 80 ihmiseen tartuntariskin minimoimiseksi. 

Tekniset työntekijät joutuvat kiinnittämään huomiota etäisyyksiin, mikä tuo mukaan oman elementtinsä. Ferrarin urheilujohtaja Laurent Mekies uskoo, että varikkopysähdykset ovat yhtä nopeita kuin aiemminkin.  

– Me karsimme muuta kuin teknistä henkilökuntaa. Vaikutus ei ole niin suuri teknisellä puolella ja varikolla työskenteleviin, hän sanoi Motorsportissa. 

Mekies huomautti, että työtä on tehtävä mahdollisimman paljon etänä. Ferrarilla on oma "etäpilttuu", josta pystytään hallinnoimaan teknisiä töitä. 

F1-sarja palaa tauolta Itävallassa 3. heinäkuuta. 

Lisää aiheesta:

Mercedes vetää tiukkaa koronalinjaa: kuljettajilla ei ole asiaa kokouksiin – "Vetoamme terveen järjen käyttöön"F1-sarja luopuu tunnuksenomaisesta perinteestään koronaviruksen vuoksi – "Olemme löytäneet siihen korvaavan tavan"Itävallan kisajärjestäjillä lupaava suunnitelma F1-kisan järjestämiseksi – "Mahdollisuudet ovat hyvät"Williams-pomolla riittää huolenaiheita koronaviruksen keskellä – "Se voi olla uskomattoman vaikeaa"Kimi Räikkönen huolestunut epätietoisuutta aiheuttavasta koronaviruksestaKoronavirus ja formulat pahasti törmäyskurssilla – F1-tallilta tiukka ohjeistus Barcelonan testeissä
F1UrheiluFerrariKoronavirus

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 14.9.22:34
    Valtteri Bottas

    Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa

  • 13.9.21:51
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenille ajolupa legendaariselle radalle – oli lähellä reputtaa

  • 13.9.17:50
    Carlos Sainz

    Carlos Sainzille voitto F1-kulisseissa

  • 12.9.22:11
    Valtteri Bottas

    Lewis Hamilton: Upeaa puhetta Valtteri Bottaksesta

  • 10.9.09:01
    Alpine

    Täyskäännös: Autojätti sitoutunut F1-sarjaan