Pankkikonttoripalveluita tarvitaan, sillä kaikkea ei pysty hoitamaan netissä, sanovat MTV:n haastattelemat pankkiasiakkaat.
Pankissa käydään paikan päällä harvoin, mutta tästä huolimatta kasvokkaista palvelua tarvitaan.
Tätä mieltä olivat MTV Uutisten haastattelemat ihmiset, jotka vierailivat helsinkiläisessä pankkikonttorissa eilen torstaina.
Itse pankit eivät näytä olevan eri mieltä asiakkaiden kanssa: MTV Uutiset kertoi tänään, että pankkikonttoreita on jopa lisätty, vaikka pidemmän ajan trendinä on ollut pankkikonttoreiden sulkeminen. Pankit näkevät, että kasvokkaiselle asioinnille on yhä kysyntää.
Lue aiheesta lisää: Pankkikonttoreita on kadonnut Suomesta yli 2 000 – nyt tapahtui käänne
Kasvokkain asiat hoituvat
Helsingissä Osuuspankin konttorissa vieraillut Kiki Molander arvioi, että hän käy konttorissa noin joka toinen vuosi. Laimes Jali-Miettinen taas kertoo käyneensä hoitamassa asioitaan jopa päivittäin pankissa. Hänestä konttorilla onnistuu luontevasti erityisesti oman yrityksen pankkiasioiden hoitaminen.
– Voin vain mennä sinne ja luottaa siihen täysin, Jali-Miettinen kertoo.
Thomas Otieno on ihastunut erityisesti verkkopankin chat-ominaisuuteen. Hän käyttää sitä päivittäisessä asioinnissa ja pankkiin hän saapuu ainoastaan, jos hänellä on ongelma, jota chat ei osaa ratkaista.

