Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Missä vaiheessa vuoden 2018 F1-autot ovat nyt? Tekniikkaguru kertoo tilanteen

Julkaistu 20.09.2017 10:19

MTV SPORT

Williamsin F1-talliin täksi kaudeksi siirtynyt tekniikkapomo Paddy Lowe kertoo C Moren haastattelussa varsin yksityiskohtaisesti, mitä asioita tiimit ovat tässä vaiheessa vuotta jo suunnitelleet ensi vuoden autoihinsa.

Lowe siirtyi Williamsille mestaritalli Mercedeksen teknisen johtajan paikalta kesken viime talven, jolloin brittitalli oli jo ehtinyt saada uuden ajokkinsa varsin pitkälle.

Pitkän uran F1-sarjassa tehnyt Lowe kertoo C Moren teknisen asiantuntijan Ossi Oikarisen haastattelussa, että seuraavan kauden auton suunnittelu alkaa jo aivan alkuvuodesta, kun edellinen auto on vasta saatu radalle.

Syyskuun puoliväliin mennessä auton runko on jo yleensä suunniteltu.

– Tässä kohtaa kaikki tallit viimeistelevät alustojaan. Ne täytyy saada hyvissä ajoin valmiiksi, samoin kuin vaihdelaatikot. Myöhemmäksi voidaan jättää muun muassa korin yksityiskohtien hiominen. Niitä pyritään yleensä testaamaan viimeiseen asti tuulitunnelissa, Lowe valottaa.

Jutun videolla Lowe kertoo Oikariselle myös näkemyksensä Williamsin tämän kauden päivitysten onnistumisesta sekä ensi kaudeksi autoihin kiinnitettävän turvakaaren vaikutuksista aerodynamiikkaan.

Lisää aiheesta:

Valtteri Bottaksen F1-autosta kutkuttavaa tietoa
Mercedeksen F1-varustautumisesta hurjaa tarinaa – uusi auto olikin vain silmänlumetta?
Mercedekseltä paljastus uudesta autostaan: kehitys alkoi jo epätavallisen aikaisin
Mercedes-pomo paljastaa: Nyt julkaistun auton valmistelu alkoi jo vuoden 2017 mestaruustaistelun aikana
Mercedes-pomolta yllättävä paljastus: mestaritalli koki jo takapakkia
Williams-pomo tyytyväinen auton edistymiseen: Saavutamme asetettuja tavoitteita
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"