Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mielipidekirjoitus hoitajien tylystä käytöksestä johtaa toimiin – Ylilääkäri: Tämä ei ole hyväksyttävää

Malmin sairaalan päivystysyksikön ylilääkäri Mia Laihon mukaan ihmisten on voitava luottaa henkilökunnan kohtelevan heitä asianmukaisesti. Kuvituskuva.
Malmin sairaalan päivystysyksikön ylilääkäri Mia Laihon mukaan ihmisten on voitava luottaa henkilökunnan kohtelevan heitä asianmukaisesti. Kuvituskuva.Colourbox
Julkaistu 14.09.2016 15:35

MTV UUTISET

Helsingin Sanomissa julkaistu mielipidekirjoitus, jossa potilaaksi joutunut lääkäri ihmetteli sairaalan päivystyksessä kokemaansa töykeää palvelua, johtaa toimenpiteisiin.

Kirjoituksessa kuvattu tilanne tapahtui Helsingin kaupungin Malmin sairaalassa, jonka päivystysyksikön ylilääkäri Mia Laiho kuvailee aamukahvilla näkemäänsä tekstiä ”tylyksi luettavaksi”.

– Olemme jo pyytäneet kirjalliset selvitykset kaikilta vuorossa olleilta hoitajilta. Lisäksi ylihoitaja keskustelee henkilökohtaisesti jokaisen kanssa. Myös kirjoituksen kirjoittajaan ollaan yhteydessä. Tämän jälkeen sitten arvioidaan onko tarvetta jatkotoimenpiteisiin.

Laihon mukaan ihmisten on voitava luottaa henkilökunnan kohtelevan heitä asianmukaisesti. Hän kertoo, että suurin osa sairaanhoitajista on erittäin ammattitaitoisia ja tekee työtä sydämellään. Malmin sairaalaan tehdään vuosittain yli 160 000 käyntiä.

– Määrään nähden emme saa paljonkaan palautetta, mutta yksikin palaute on tärkeä. Ne otetaan kaikki vakavasti, eikä huono kohtelu ole lainkaan hyväksyttävää.

Päänsäryn vuoksi sairaalaan hakeutunut lääkäri kirjoitti Helsingin Sanomissa ihmettelevänsä potilaiden kohtelua hoitajien taholta sekä tunteneensa turvattomuutta ja arvottomuutta.

11:54Lakimies ja lääkäri eri linjoilla tapaturmakorvauksien oikeudenmukaisuudesta


Lisää aiheesta:

Työntekijöiltä kantelusuma sairaalan työvoimapulasta – KYS lupaa selvittää asian: "Henkilöstön lisääminen ei ratkaise kaikkea"Sairaala vastaa kohuun vakavasti sairaan vauvan kohtelusta – ”Henkilökunta on ollut poikkeuksellisen hyvin koulutettua sinä päivänä”HS: Malmin sairaalassa pahoinpidelty potilaita – päivystyksen kaksi työntekijää irtisanottuPotilasliitto: Potilaan kannattaa ilmoittaa huonosta kohtelusta"Epäreilu tapa puida yksittäisiä asioita" – Sairaanhoitaja tylyttää hoitohenkilökuntaan kohdistettua mielipidekirjoitusta ”Missä empatia ja inhimillisyys?” – Potilaaksi joutunut lääkäri pöyristelee HS:ssa hoitajien käytöstä
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 05:22
    Politiikka

    USU: Lindtman ja Purra puheenjohtajien aatelia

  • 05:22
    Pysäköinninvalvonta

    Kuopiossa annetut parkkimaksut hämmensivät: Veloittajana Raision kaupunki

  • 05:00
    Kyberturvallisuus

    MTV selvitti: Suomen viranomaiset käyttävät kiistellyn israelilaisyhtiön laitteita

  • Eilen21:38
    Kuopio

    Mikä värishow! Puijon torni verhoutui mestarin väreihin

  • Eilen20:43
    OP

    OP:n palvelujen häiriöt ohi